| کد خبر: 132104 |

در کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح شد

دستورالعمل مدیریت صحنه تصادفات رانندگی از سوی پلیس ارائه شود

تین نیوز

پس از اظهارات رئیس پلیس راه راهور مبنی بر وجود اختلاف نظر در بین اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها بر سر مدیریت صحنه تصادفات رانندگی در پایان مقرر شد در نشست آتی کارگروه ویژه کمیسیون، دستورالعمل توسط پلیس راهور ارائه گردد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در حضور سایر اعضا از جمله داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سردار حمیدی رئیس پلیس‌راه راهور ناجا برگزار شد.

 

سردار حمیدی در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در خصوص دستور جلسه بررسی و رسیدگی به دستور جلسات قبلی کمیسیون بیان داشت: اگرچه این‌گونه اقدامات خوب است اما کمیسیون باید قوی‌تر ظاهر شود. زیرا فرصت برای بسیاری اقدامات در حال گذر است و ما می‌خواهیم فکر کنیم که چه‌کاری از دستمان برمی‌آید.

 

وی بیان داشت: درحالی‌که می‌توانستیم از مدت‌ها پیش با برنامه‌ریزی‌های اجرایی به استقبال هفته ایمنی برویم اما اکنون به چند اعلان و سمینار بسنده کرده‌ایم.

 

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا تصریح کرد: جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها از بهمن‌ماه سال قبل در اغلب استان‌ها برگزار نشده است حتی پیشنهاد تجلیل از استان‌های برتر در زمینه ایمنی حمل‌ونقل جدی گرفته نشد.

 

وی در انتقاد به عملکرد کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: وقتی بین دوغ و دوشاب تفاوت نباشد هر اقدام و عملی توخالی خواهد بود و خروجی نخواهد داشت.  

 

سردار حمیدی در ادامه به مسئله پیگیری مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها در جلسات گذشته اشاره کرد و گفت: از مدت‌ها قبل بین اعضا در خصوص بحث مدیریت صحنه تصادف اختلاف‌نظر وجود داشت و به نظر می‌رسد باید در جلسه دیگری این اختلاف نظرات حل‌وفصل شود.

 

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به‌نظام آموزش و سنجش مهارت‌های رانندگی برای صدور گواهینامه بیان داشت: در حال بررسی اعمال تغییراتی در خصوص صدور گواهینامه و آموزش رانندگی  هستیم که اقدامات اصلی آن از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به مسئله تعیین و تکلیف رابطه قاچاق انسان و حوادث رانندگی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد، اقدام به استعلام این موضوع کردیم و در خصوص آن گزارش‌هایی ارسال شد که یکی از نتایج گزارش‌ها مبنی بر آن است که اگر راننده خودرویی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بر اثر اصابت گلوله به جمجمه کشته شود و در اثر واژگونی خودرو سایر سرنشینان نیز از بین بروند، به‌غیر از راننده سایر سرنشینان جزو تلفات رانندگی محسوب می‌شوند.

 

سردار حمیدی در ادامه به مسئله رفع موانع سامانه‌های برخط یادآور شد: به دلیل عدم تفکیک بانک‌های اطلاعاتی پلیس، اطلاعات به‌صورت آنلاین برای سازمان‌های وابسته ارسال می‌شود. لذا تا زمان آماده‌سازی زیرساخت‌ها از این طریق از اطلاعات بهره‌برداری کنند.

 

در پایان جلسه مقرر شد؛ با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از تصویب آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و ضرورت بازنگری آن موضوع در دستور کار قرار گیرد و سازمان راهداری در خصوص نظام آموزش رانندگان حرفه‌ای و نحوه سنجش و ارزیابی آن در نشست آتی کارگروه ویژه کمیسیون، گزارشی ارائه نماید.

 

همچنین موضوع دستورالعمل مدیریت صحنه تصادفات رانندگی مطرح و مقرر گردید در نشست آتی کارگروه ویژه کمیسیون، دستورالعمل توسط پلیس راهور ارائه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.