| کد خبر: 131658 |

تنها ۱۵ درصد میانگین راه روستایی ایمن است/انتقاد از نبود آمار دقیقی راه های روستایی نیازمند بهسازی

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت توسعه راه های روستایی با هدف ایمن سازی آن از نقاط حادثه خیز، گفت: عدم تخصیص اعتبارات کافی برای آسفالت راه روستایی حوادث دلخراش جاده ای را رقم می زند.

 

به گزارش خانه ملت، قلی الله قلی زاده با تاکید بر ضرورت توسعه راه های روستایی با هدف ایمن سازی آن از نقاط حادثه خیز، گفت: عدم تخصیص اعتبارات کارآمد و همچنین بی توجهی به رعایت اصول مهندسی در جاده سازی بسیاری از نقاط راه های روستایی را غیر ایمن کرده است.

 

نماینده مردم کلیبر، آهوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخصیص اعتبارات کارآمد می تواند راه های روستایی را از نقاط حادثه خیز پاک کند، افزود: دولت آتی باید با بررسی اطلاعات تک تک راه های روستایی، تهیه شناسنامه راه ها و با الویت بندی توسعه جاده ها را در دستور کار قرار دهد.

 

انتقاد از نبود آمار دقیقی راه های روستایی نیازمند بهسازی

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آمار دقیقی از نقاط حادثه خیز راه های روستایی وجود ندارد، تصریح کرد: این ادعا که میانگین آسفالت راه های روستایی 70 درصد است صحیح نبوده زیرا در بسیاری از استان های کشور توسعه راه ها نهایتاً 15 درصد است.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و شناسایی مناطق خطرساز سهم راه های روستایی در تصادفات جاده ای را کاهش می دهد، گفت: در حال حاضر با غفلت از کم ترین مطالبات روستاییان از جمله داشتن راهی ایمن مهاجرت به شهرها افزایش یافته است.

 

الله قلی زاده با تاکید بر اینکه دولت ها باید تا پایان برنامه 5 ساله پنجم توسعه نسبت به آسفالت کردن راه های روستایی اقدام می کردند، افزود: به دلایل عدیده این مهم صورت نگرفته و بسیاری از راه های روستاهای هر روزه شاهد تصادفات دلخراش هستند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تعامل دولت و مجلس برای تخصیص اعتبارات کافی جهت توسعه راه های روستایی را لازم خواند و گفت: مجلس در تصویب بودجه سالیانه توجه ویژه ای به این مهم دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.