| کد خبر: 131612 |

ساخت دومین تونل بزرگ ایران به طول ۵.۶ کیلومتر

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به تشریح پروژه‌های مهم استان ایلام در سال 96 پرداخت و گفت: در سال 96 زیرساخت‌های حمل و نقل از الویت‌های اصلی توسعه است.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی سیدکمال الدین میرجعفریان ، با بیان اینکه لازمه اتمام پروژه‌ها اعتبار مناسب است گفت: اگر در سال 96 اعتبار مناسبی به استان تخصیص یابد می‌توانیم پروژه‌های ملی استان را با سرعت به اتمام برسانیم.

 

وی با اشاره به چند پروژه مهم استان ایلام مانند چهار خطه کردن محور ایلام- مهران، مهران- ایلام، دهلران- اندیمشک در سال 96 ادامه داد: از دیگر پروژه‌های خوب استان می‌توان به پروژه تونل کبیرکوه اشاره کرد که با طول ۵.۶ کیلومتر شاید دومین تونل بزرگ ایران باشد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: این تونل می‌تواند بنادر جنوب کشور به استان‌های غربی و شمال‌غربی را با حداقل فاصله از مسیر کرمانشاه- خمین به هم متصل کند.

 

میرجعفریان با بیان اینکه در نظر داریم در سال 96 بتوانیم بیش از 100 کیلومتر از راه‌های روستایی را آسفالت کنیم گفت: در دوماه اول سال 20 کیلومتر آسفالت انجام دادیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 80 کیلومتر از راه‌های روستایی استان تا پایان سال آسفالت خواهد شد.

 

وی در اشاره به مسکن مهر استان ادامه داد: حدود 95 درصد از پروژه‌های مسکن مهر استان در مرحله تکمیل است اما حدود هزار و 700 واحد بدون متقاضی هم در دهلران وجود دارد که باید وضعیت آن‌ها مشخص شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در پاسخ این سوال که چه روندی برای توسعه استان ایلام در سال 96 درنظر گرفته شده گفت: ما از سال 94 به صورت کاملا جهادی به توسعه استان در حوزه راه و شهرسازی با کمک وزارتخانه پرداختیم و در سال 96 هم یکی از الویت‌های اصلی توسعه، زیرساخت‌های حمل و نقل است.

 

وی تاکید کرد: نباید از بحث مسکن خصوصا از قسمت‌های مربوط به حاشیه‌نشینی استان غافل بمانیم و باید از تمام توان استفاده کرده به بهبود مناطق هدف بپردازیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.