| کد خبر: 130972 |

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد

احداث باند دوم محورکیانمهر به ماهدشت

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی البرز در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان از احداث باند دوم محور کیانمهر به ماهدشت همچنین اتمام آسفالت و بهسازی محور ماهدشت به اشتهارد تا پایان امسال خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی البرز، مدیر‌کل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید ازپروژه احداث باند دوم کیانمهر به ماهدشت حدفاصل مسکن مهر ماهدشت تا بلوار بسیج ماهدشت از ادامه فعالیت این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر به صورت تعریض از طرفین به عرض تمام شده ۲۴ متر در دو باند مجزا از هم ساخته خواهد شد.

 

رضایی افزود: محل تلاقی این محور با ورودی مسکن مهر ماهدشت به صورت تقاطع غیر همسطح طراحی شده که شامل دو دهانه پل شش متری به صورت رفت و برگشت است و هزینه احداث آن بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در مجموع، با احتساب هزینه احداث مسیر، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

 

در این بازدید، ضمن بررسی روند اجرای پروژه، مشکلات حین کار شامل معارضین لوله گاز و فیبر نوری و ساختمان و دیوار یگان ویژه نیروی انتظامی هم مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع این معارضین، دستورهای ویژه‌ای از طرف مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها صادر شد.

 

خبر دیگر اینکه مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن بازدید از پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور مرد‌‌آباد (ماهدشت) به اشتهارد از اتمام این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد .

 

این پروژه به طول ۴۰ کیلومتر شامل لکه‌گیری و اجرای یک لایه پریمکت و یک لایه ماسه آسفالت رگلاژی با دانه بندی ۰ تا ۸ میلی‌متر به ضخامت دو سانتی‌متر و یک لایه آسفالت بیندر با دانه‌بندی ۰ تا ۱۹ میلی‌متر به ضخامت شش سانتی‌متر است.

 

اجرای روکش آسفالت محور اشتهارد به ماهدشت و همچنین احداث باند دوم کیانمهر به ماهدشت حدفاصل مسکن مهر ماهدشت به بلوار بسیج ماهدشت با اعتباری  بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال باعث ارتقای کیفیت سواری و سطح سرویس محور و افزایش رضایت‌مندی استفاده‌کنندگان از محور خواهد شد.

 

بازدید مدیر‌کل راه و شهرسازی استان البرز از پروژه درزگیری محور روستایی خودرو به احمد‌آباد

خبر دیگر اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از پروژه درزگیری و روکش آسفالت محور روستایی خودرو به احمد آباد از توابع شهرستان نظرآباد خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا است و برآورد اجرای کامل عملیات درنظرگرفته شده شامل درزگیری، لکه‌گیری و اجرای یک لایه پریمکت و یک لایه آسفالت رگلاژی و در نهایت یک لایه روکش آستر، بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

 

رضایی در حاشیه این بازدید ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و باعث سهولت در رفت و آمد مردم شریف منطقه شود.

 

پیشرفت ۷۰ درصدی  پروژه تقاطع غیر همسطح محور اشتهارد نجم آباد_نظرآباد با جاده قدیم کرج_هشتگرد

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از پیشرفت ۷۰ درصدی  پروژه تقاطع غیر همسطح محور اشتهارد نجم ‌آباد_نظرآباد با جاده قدیم کرج_هشتگرد و بهسازی مسیرهای دسترسی به آزادراه خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است و از مجموع ۱۰.۶ کیلومتر طول مسیر پروژه، چهار کیلومتر تکمیل شده و به عنوان مسیرهای انحراف ترافیک به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه دارای دو دهانه پل بتنی به طول ۲۶.۵ متر است و تاکنون ۳۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است.

 

رضایی افزود: اکنون ساخت دیافراگم عرشه و دیوارهای حائل این پروژه در دست اقدام است.

 

پروژه ساخت تقاطع غیر همسطح محور اشتهارد نجم آباد_نظرآباد با جاده قدیم کرج_هشتگرد از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که بهره برداری از آن باعث کاهش سوانح و تصادفات، افزایش ایمنی، کاهش بار ترافیکی، کاهش زمان سفر و صرفه ‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

 

بازدید از احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال باند شمالی آزاد راه تهران _ قزوین به محور قدیم کرج _ هشتگرد

خبر دیگر اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن بازدید از پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال باند شمالی آزاد ‌راه تهران _ کرج _ قزوین به محور قدیم کرج _ هشتگرد  در جریان  آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

 

رضایی در حاشیه این بازدید گفت: این تقاطع با رمپ و لوپ‌های آن در مجموع ۱.۵ کیلومتر طول دارد و احداث آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

 

وی افزود: این پروژه جزو پروژه‌های جدید است که به منظور ارتباط باند شمالی آزادراه با محور قدیم کرج _ هشتگرد طراحی شده و اکنون پیمانکار آن در حال تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.