| کد خبر: 130832 |

خطر در محور اردبیل- پارس‌آباد حذف نشد

تین نیوز

تصادف سه معلم جوان در روز گذشته بار دیگر ایمنی حداقلی این جاده را به رخ کشید. هر چند در تمامی تصادفات جاده‌ای عامل انسانی به عنوان عامل اصلی مطرح می‌شود، اما نباید از ضرورت‌های ایمنی جاده‌ها که خود حافظ جان راننده است غافل شد.

 

در تصادفی که شب گذشته اتفاق افتاد سه تن از معلمان اردبیلی در دم جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

 

رئیس پلیس راه استان اردبیل در خصوص آخرین نتایج بررسی این حادثه گفت: در پی انحراف به چپ خودرو پیکان و تصادف رخ‌به‌رخ با خودرو پراید که سرنشینان آن سه نفر از آموزگاران مشگین شهری شاغل در بخش انگوت گرمی بودند، هر سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

حجت فتاحی تصریح کرد: متأسفانه سرنشینان پیکان نیز مصدوم شده و به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

 

اما حوادث رانندگی در محور اردبیل- پارس‌آباد تمامی ندارد. بطوریکه زمانی محور مشگین شهر- پارس‌آباد به صورت هفتگی شاهد بروز حوادث بود و کشتارهای هفتگی این جاده رانندگان را نگران کرده بود.

 

سال گذشته نیز به دلیل تصادف یک دستگاه پراید و یک دستگاه پرشیا سه تن از فوتبالیست‌های روستای انجیر لو  که جوانان کم سن و سالی بودند، هر سه در دم جان خود را از دست دادند.

 

مرگ شش نفر در عرض دو ماه

رئیس پلیس راه استان  گفت: وضعیت این محور از سمت تونل آزادگان تا سربند مطلوب بوده و کاهش ۷۵ درصدی تصادفات در دوماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دیده می‌شود.

 

وی افزود: با این وجود  تصادفات عمدتاً در حد فاصل سه راحی صحرا تا تونل رخ می‌دهد بطوریکه از ابتدای سال جاری شش نفر در این محدوده جان خود را از دست دادند.

فتاحی تأکید کرد: سال گذشته نیز در دوماهه نخست سال شش نفر جان خود را در این جاده از دست داده بودند و متأسفانه ۲۷ درصد از تصادفات استان در این  محدوده رخ می‌دهد.

 

رئیس پلیس راه استان متذکر شد: این جاده مسیر جداگانه رفت‌وبرگشت ندارد و عرض آن ۷.۵ متر است که موجب می‌شود اغلب شاهد تصادفات رخ به رخ در آن باشیم.

 

سهم عبور راننده در جاده باریک اندک است

وی افزود: مرکز استان اردبیل به شمال استان با جاده کم‌عرض ۷.۵ متری در ارتباط است و  در واقع اولین اشتباه راننده، آخرین اشتباه وی خواهد بود.

 

فتاحی با تأکید به اینکه سهم عبور رانندگان در این جاده اندک بوده و کوچک‌ترین انحراف به چپی تصادف رخ‌به‌رخ را منجر می‌شود، اضافه کرد: باوجود تلاش سازمان‌های متولی ضروری است چهاربانده کردن این محور مواصلاتی تسریع شود.

 

وی تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین تصادفات این جاده نیز تصادفات رخ‌به‌رخ است و هر چند در طرح نوروزی محور مشگین شهر- پارس‌آباد بیشترین کاهش تصادفات را داشت و هیچ فوتی نداشتیم اما همچنان چهار بانده شدن این جاده تأکید می‌شود.

 

وی در خصوص میزان نظارت پلیس راه نیز افزود: دو پاسگاه بر این محور نظارت دارند که شامل پلیس راه اردبیل- مغان در حد فاصل مشگین شهر تا تونل و پلیس راه پارس‌آباد در حد فاصل تونل  تا پارس‌آباد است.

 

هر چند فتاحی به ضرورت ارتقا ایمنی جاده تأکید دارد اما معتقد است در اغلب تصادفات در صورتی که رانندگان قوانین را رعایت می‌کردند حتی نقص جاده نیز نمی‌توانست موجب بروز حادثه شود.

 

وی به ضرورت فرهنگ‌سازی رانندگی تأکید کرد و گفت: خود پلیس راه در کنار تابلوهای ترافیکی پیام‌های ترافیکی قرار داده تا این مهم فرهنگ‌سازی شود.

 

محور پارس‌آباد با ضریب ایمنی پایین پرترافیک است

سؤال این است که آیا تأکیدات ارتقا ایمنی این جاده باوجود تصادفات خونین متعدد راه به جایی برده است؟

فرماندار پارس‌آباد  متذکر شد: در سال گذشته به منظور ارتقا ایمنی محور پارس‌آباد – سربند – اردبیل عملیات چهاربانده کردن با اختصاص دو میلیارد تومان در دستور قرار گرفت.

 

اکبر صمدی افزود: هر چند چهاربانده کردن تنها عامل بازدارنده کاهش تصادفات نمی‌تواند باشد اما عوامل متعدد کاهش تصادفات از جمله اصلاح فرهنگ رانندگی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

 

صمدی تأکید کرد: از سمت مشگین شهر نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته تا محور اردبیل – مشگین شهر- پارس‌آباد چهار بانده شود و ما امیدواریم این دو پروژه بتواند به ارتقا ضریب ایمنی این جاده کمک کند.

 

وی افزود: همچنین برای اصلاح و بهسازی سایر محورها از جمله کشت و صنعت مغان نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم.

 

وی با بیان اینکه محور پارس‌آباد از محورهای پرترافیک محسوب می‌شود، ادامه داد: این شهرستان، منطقه کشاورزی است و این محور حتی توسط بیله سوار و اصلاندوز نیز مورد استفاده است.

 

فرماندار پارس‌آباد با اذعان به اینکه این شهرستان دومین شهرستان پرجمعیت استان محسوب می‌شود، ادامه داد: متأسفانه در گذشته در توسعه محور شمال- جنوب استان غفلت شده و لازم است نسبت به اصلاح راه‌های این شهرستان اعتبارات مناسبی اختصاص یابد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.