| کد خبر: 130798 |

اعلام زمان افتتاح آزادراه تهران - شمال

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور هزار میلیارد تومان به طرح‌های مختلف اقتصادی استان اختصاص یافت گفت: در مجموع از سال 92 تا کنون هزارو350 طرح با اعتباری معادل سه هزارو 600 میلیارد تومان به مناسبت‌های مختلف در استان البرز افتتاح شده است.

 

به گزارش خبرخودرو، خسرو ارتقایی در نشست خبری در استانداری البرز برگزار شد با بیان اینکه ترافیک یکی از مشکلات عمده استان البرز است گفت: ادامه پروژه همت در استان البرز یکی از اقداماتی است که برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: در این راستا خوشبختانه قطعه یک و دو این پروژه به اتمام رسیده است و قطعه سه آن که 4.7 کیلومتر طول دارد 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

ارتقایی ادامه داد: این پروژه هزار متر تونل دارد که این تونل‌ها نیز تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه مشکل مربوط به اوراق قرضه این پروژه در سفر رئیس جمهور با تبدیل شدن به اسناد خزانه رفع شده است، تصریح کرد: اتمام این پروژه نقش زیادی در کاهش ترافیک تهران-کرج- قزوین خواهد داشت.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و اعلام کرد: 29 کیلومتر از این پروژه در استان البرز قرار دارد و تمام تلاش‌ها در این راستا است که ارتباط در این مسیر، تا شهریور ماه برقرار شود.

 

وی از سرمایه‌گذاری دو هزار و 500 میلیاردتومانی شرکت آزادراه‌ها در استان البرز خبر داد و گفت: آزادراه تهران-شمال یکی از آرزوهای دیرین مردم کشور است که در در شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی آزادراه آبیک به چرم شهر گفت و تصریح کرد: مجموع این اقدامات در کاهش بار ترافیکی استان البرز نقش زیادی خواهد داشت.

 

ارتقایی خاطرنشان کرد: کمربند شمالی شهر کرج نیز تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و پایه‌های پل بزرگ آن بر روی رودخانه کرج در محدوده بیلقان احداث شده است.

 

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته و در حال انجام خطوط ریلی اشاره کرد و اظهار کرد: راه‌آهن تهران-کرج-تبریز از تهران تا کرج در حال چهار خطه شدن است و از کرج تا تبریز دو خطه خواهد شد و اعتبار در نظر گرفته شدن برای آن 500 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان شهریور 96 به بهره برداری برسد.

 

معاون استاندار البرز به پیشرفت 70 درصدی قطار برقی گلشهر به هشتگرد اشاره کرد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 650 میلیارد تومان است و قادر است در زمان پیک بیش از 15 هزار مسافر را جابجا کند.

 

وی در خصوص دیگر اقدمات ریلی دولت در استان البرز خاطرنشان کرد: اتوبوس ریلی تهران-کرج-هشتگرد و راه‌اندازی ایستگاه گرمدره که از سال 87 معطل مانده بود از جمله این اقدمات است.

 

ارتقایی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل زیست محیطی استان اشاره و اعلام کرد: تاکنون در استان 408 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم که این رقم در مقایسه با میزان بلند مدت 10 درصد افزایش را نشان می‎دهد.

 

وی ادامه داد: دو سد امیرکبیر و طالقان پر بوده و از ماه‌ قبل آب ذخیره شده پشت این سدها رها سازی شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز به آخرین وضعیت باغ سیب و کاخ مروارید اشاره کرد و اعلام کرد: حفظ این دو اثر ملی از دستاوردهای بزرگ زیست محیطی دولت در استان البرز بود.

 

وی در پایان گفت: همچنین کاشت درخت در 500 هکتار از اراضی شمال غرب کرج و حذف دو میلیون لیتر مازوت از نیروگاه منتظرقائم نمونه ای دیگر از این اقدمات است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرج 0 0

    لطفا یک لاین ان باز کنید اگر مشکل دارید در روز عید فطر