| کد خبر: 130726 |

پروژه بزرگراه شفت-زنجان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند

تین نیوز

نماینده فومن وشفت درمجلس شورای اسلامی باتأکید برتعیین تکلیف هرچه سریع تر پروژه های سدلاسک و بزرگراه شفت به زنجان، گفت: مردم انتظار دارند بعد از ۱۵ سال این پروژه ها سامان دهی شوند.

 

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که عصر شنبه در تالار نازنین شهرستان شفت برگزار شد، اظهار کرد: تکیه کردن برتوان داخلی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان اینکه برای داشتن یک اقتصاد پویا و رو به جلو باید برتوان داخلی و نیروهای انسانی متخصص  تکیه و توجه ویژه ای داشته باشیم، افزود: باید از ظرفیت و پتانسیل های داخلی که در سراسر کشور وجود دارد برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

 

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عقب ماندگی در حوزه حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای، گفت: سهم ریلی کشور از مجموع جابه جایی بار ۱۱ درصد است.

 

سهم ۱۳ درصدی کشور از جایه جایی ریلی

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در این زمینه در کشور وجود داشته می توان این سهم را به ۳۰درصد رساند، خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته این میزان با تلاش دولت به ۱۳ درصد رسیده است.

 

افتخاری به ترانزیت ۱۳ میلیون تُن بار به صورت سالانه از کشور اشاره و تصریح کرد: از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن توسط حمل و نقلی ریلی و مابقی از طریق حمل و نقل جاده ای صورت گرفته است.

 

وی در ادامه با اشاره به سند چشم انداز۱۴۰۴ ایران، یادآورشد: براساس این سند قرار است ایران در همه حوزه ها اعم از صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و... توانمند شود.

 

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت و پتانسیل ایران رسیدن به این جایگاه دور از انتظار نیست، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ۱۰ ساله قرار است ۸۰ درصد ترانزیت ایران از طریق حمل و نقل ریلی انجام شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی  در استان اشاره کرد و افزود: تا زمانی که نگاه مسئولان به نگاه استانی تبدیل نشود هیچ پیشرفتی رخ نمی دهد.

 

حجت الاسلام افتخاری با تأکید برضرورت تغییر دیدگاه مسئولان، گفت: توسعه استان در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل سبب توسعه شهرستان ها نیز می شود.

 

دهیاران نقش تعیین کننده ای در توسعه روستاها دارند

وی به بلا تکلیفی در اجرای برخی پروژه های همانند پروژه بزرگراه شفت به زنجان و سد لاسک در سطح شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: باید تکلیف این پروژه های هرچه سریع تر مشخص شده تا مردم نیز از بلا تکلیفی خارج شوند.

 

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن اجرای این پروژه در سال های گذشته تنها درخواست مردم از مسئولان تعیین تکلیف وضعیت آنها بعد از ۱۰ الی ۱۵ سال هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به توسعه روستاها با استفاده از ظرفیت و پتانسیل داخلی، تأکید کرد: دهیاران و شوراهای روستایی نقشی تعیین کننده در شناسایی این پتانسیل ها و توسعه روستاها ایفا می کنند.

 

افتخاری با بیان اینکه توسعه روستایی به تلاش و همت مضاعف نیازمند است، افزود: با تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به پتانسیل و ظرفیت روستاها و همت و تلاش همه مسئولان توسعه  و رونق روستایی رخ خواهد داد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.