| کد خبر: 12949 |

ضرورت تکمیل شبکه‌ی اورژانس جاده‌ای هرمزگان

تین نیوز | استاندار هرمزگان گفت: تکمیل شبکه‌ی اورژانس جاده‌ای از طریق احداث پایگاه‌های اورژانس مورد نیاز یکی از مواردیست که علاوه بر مسائل مدیریتی و هماهنگی باید به آن توجه شود.
 
دکتر «جاسم جادری» در نشست کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: این کمیسیون باید در راستای تشکیل یک شبکه‌ی هماهنگ متشکل از دستگاه‌های اجرایی، امدادرسان و پلیس فعالیت کند تا بتوانیم شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.
 
وی افزود: کاهش تصادفات جاده‌ای با راه‌اندازی یک شبکه‌ی هماهنگ متشکل از دستگاه‌های اجرایی، امدادرسان و پلیس محقق می‌شود.
 
استاندار هرمزگان گفت: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی چون پوشش آنتن موبایل در جاده‌های اصلی و فرعی از ضروریات اطلاع‌رسانی در مواقع وقوع حوادث است که باید با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
 
جادری با بیان اینکه داشتن یک پایگاه امداد هوایی برای استان لازم است، تصریح کرد: اقدامات در این زمینه باید با پیگیری‌های مستمر هلال‌احمر و مدیریت بحران استانداری ادامه یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: همه‌ی حادثه‌ها در جاده‌های برون شهری نیست و باید به مسائل درون‌شهری نیز توجه شود که در این رابطه باید اراضی لازم جهت احداث پایگاه‌های اورژانس درون شهری اختصاص یابد.
 
استاندار هرمزگان نقش آموزش و فرهنگسازی به عنوان کلیدی‌ترین موضوع در زمینه‌ی کاهش تصادفات برشمرد و افزود: صدا و سیمای خلیج‌فارس باید با همکاری پلیس در راستای تولید برنامه‌های متنوع در زمینه‌ی آموزش و فرهنگسازی اقدام و در زمان مناسب پخش کند.
 
«فرشید دستوان»، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان نیز در این نشست گفت: این نخستین نشست مشترک همه‌ی دستگاه‌های مربوطه در حوزه‌ی ایمنی حمل و نقل است که با دبیری اداره‌کل راه و شهرسازی تشکیل شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این نشست چارچوب کلی کار کمیسیون تعیین و سپس موضوعات مشخص بررسی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.