| کد خبر: 129431 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیگیری جدی موضوع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی تسهیل خواهد شد و در این راستا برخی اختیارات وزارتخانه به استان‌ها تفویض شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در آئین افتتاح مجتمع خدمات بین راهی بزرگراه ساوه - بوئین‌زهرا ضمن بیان اینکه فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی تسهیل خواهد شد و در این راستا برخی اختیارات وزارتخانه به استان‌ها تفویض شده، اظهار داشت: این اقدام به منظور افزایش ارائه خدمات رفاهی و... در محورهای مواصلاتی کشور صورت گرفته است.

 

وی افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه حمایت از سرمایه گذاری به منظور افزایش مجتمع‌های خدماتی در جاده‌ها است تا به این ترتیب هم رضایتمندی مسافران افزایش یافته و هم با افزایش نقاط استراحت گاهی، تصادفات کاهش یابد.

 

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها، بیان کرد: در گذشته موارد زیادی تخطی از این قانون انجام شده، اما طبق قانون هیچ ارگانی حق ندارد در محدوده یکصد متری جاده‌ها اقدام به صدور پروانه ساخت‌ و ساز کند.

 

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در رابطه با ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها، بایستی وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی موضوع، اقدام به صدور مجوز کند، در غیر این صورت سایر نهادها در این محدوده نمی‌توانند اعمال نظر و مجوز صادر کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: موضوع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده‌ها و محورها با جدیت مورد پیگیری قرار می‌گیرد چرا که این اقدام موجب کاهش ایمنی در محورها و افزایش سوانح جاده‌ای خواهد شد.

 

احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی سوانح جاده‌ای را کاهش می‌دهد

عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این مراسم اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه این مجتمع خدماتی بین‌راهی از سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۲۱هزار مترمربع آغاز شد و با صرف هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری رسید.

 

وی افزود: این مجتمع خدماتی در بخش‌های مختلف شامل جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، فضای خدماتی و رستوران به مساحت ۵۵۰ مترمربع، فضای اداری با زیربنای ۱۵۰ مترمربع، نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی و ۱۵هزار مترمربع پارکینگ خودروهای سبک و سنگین و فضای سبز احداث شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: احداث مجتمع‌های خدماتی بین راهی در محورهای استان علاوه بر ارائه خدمات به مسافران، نقش بسزایی در کاهش سوانح جاده‌ای دارد و بهره برداری از این مجتمع تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور مواصلاتی شریانی که مرکز کشور را به شمال و شمال غرب متصل می‌کند، خواهد داشت.

 

فیلی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با صدور مجوز لازم، پیگیری مراحل واگذاری زمین، انجام آسفالت رمپ‌های ورودی و خروجی این مجتمع و نصب تابلوهای راهنما با صرف اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیون تومان در اجرای این پروژه با بخش خصوصی مشارکت داشته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.