| کد خبر: 129287 |

ایمن سازی محور ارومیه- اشنویه

تین نیوز

مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت:محور ارومیه به اشنویه از پروژه های اولویت دار راه وشهرسازی آذربایجان غربی، ایمن سازی می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  داریوش نصر بااعلام این خبر افزود:محور ارومیه به اشنویه بطول 67 کیلومتر در زمره محورهای مهم و استراتژیک این استان قرار دارد. چندتا شهرستان را به مرکز استان وصل می کند و از پروژه های اولویت دار و اساسی است. در حال حاضر عملیات راهسازی 18 کیلومتر از سمت شهر ارومیه تا روستای بالانج انجام شده و پنج کیلومتر و 300 متر هم از اشنویه بهسازی شده است.

 

وی تصریح کرد:باتوجه به اینکه برای احداث هر کیلومتر راه اصلی 15 میلیارد ریال نیاز است

 

سال گذشته از محل اعتبارات تملک دارایی 20 میلیاردریال به این محور اختصاص یافته بود.وبرای باقیمانده مسیر نیز اعتباری حدود 50 میلیارد تومان نیاز است البته بشرط اینکه امسال کار تمام شود وگرنه هر سال بر هزینه های ساخت افزوده می شود.

 

مدیرکل راه وشهرسازی استان ادامه داد: محور کوهستانی است لذا برای احداث هر کیلومتر هزینه بیتشر می طلبد. برآورد شده 60 یا 70 میلیارد تومان حداقل نیاز است البته اگر 30 درصد این مبلغ هم تخصیص داده بشود می شود با استفاده از ظرفیت پیمانکاران پروژه را سرعت بخشید. همچنین رعایت اعتبار توازن منطقه ای برای جبران گذشته لازم است.

 

وی اذعان کرد:منابع مالی طرح بهسازی و تعریض محور ارومیه به اشنویه از ردیف اعتبارات بهسازی و ارتقای محورهای فرعی به اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین می شود. و در حال حاضر مطالبات پیمانکار در این پروژه نزدیک به 65 میلیارد ریال است

 

نصر افزود:مشکل اساسی که در این استان داریم این است که به لحاظ طول راههای شریانی، طول راههای اصلی و فرعی در رتبه های پایین کشوری هستیم. اگر بخواهیم به متوسط کشوری برسیم دو حالت داریم یا استانهای دیگر بخوابند و ما چند سال کار کنیم تا به آنها برسیم و یا اینکه معادل استانهای دیگر به ما اعتبار تزریق بشود تا بیشتر تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد:اگر پول باشه به نظر من این محور جزوه اولویتهای اول اگر نباشد حداقل جزو اولویتهای سه یا چهار استان است. علاوه بر اینکه چند شهرستان را به مرکز استان متصل می کند از جنبه های مرزی و امنیتی و گردشگری نیز اهمیت خاصی دارد لذا امسال برای این محور تلاش ویژه ای خواهیم داشت.با اعتباراتی که تخصیص می یابد در حال حاضر علاوه بر اینکه کارگاه مشغول کار است نقاط پرحادثه را اصلاح می کنیم اگر چه معتقدیم این موارد در حکم مسکن است.تقریبا 22 کیلومتر به راه اصلی تبدیل شده است. امیدوارم امسال حداقل تعریض و بهسازی پنج کیلومتر و 500 متر دیگر از این محور به اتمام برسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.