| کد خبر: 129168 |

نقش 11 درصدی کامیون ها، در تصادفات استان کرمان

تین نیوز

فرمانده پلیس راه استان کرمان علت 11 درصد تصادفات سال گذشته استان را کامیون ها عنوان کرد و افزود: در 316 فقره تصادفی که کامیون های بار و کالا نقش داشتند،  102 کشته و 370 نفر هم مجروح شدند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرهنگ یوسف نجفی در  نشست هم اندیشی مدیران شرکتها و موسسات حمل ونقل جاده ای مرکز استان از زحمات و تلاش های بی شائبه اداره کل راهداری و حمل و نقل تشکر کرد و افزود: با توجه به زمستان متفاوتی که سال95 داشتیم این حوزه با تلاش های بی قفه خود باعث شد از خیلی اتفاقات ناگوار و حوادث جلوگیری شود.

 

 نجفی با بیان اینکه در اهمیت حمل و نقل کالا و بار جای هیچ شک و شبهه ای نیست افزود: قریب 90 درصد حمل و نقل به صورت زمینی انجام می شود. قشر زحمت کش و پرتلاشی که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند کسانی هستندکه در حوزه حمل و نقل کار می کنند.

 

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به تصادفات جاده ای در استان افزود: طبق آمار پزشکی قانونی، در سال 95 در جاده های شمال استان کرمان 455 نفر کشته و 3 هزارو 72 نفر مجروح شدند.

 

وی علت 11 درصد این تصادفات را کامیون ها عنوان کرد و تصریح کرد: در 316  فقره تصادفی که کامیون های بار و کالا نقش داشتند 102 کشته و 370 نفر هم مجروح شدند.

 

نجفی با تاکید براینکه پلیس و همچنین  شرکت های مرتبط با حمل و نقل باید نظارت کافی را بر کامیون ها داشته باشند افزود: چه بسا بیشتر تصادفات به علت عدم نظارت کافی و سهل انگاری شرکت ها بر راننده و نحوه ی بارگیری و وسیله ی نقلیه رخ داده باشد.

 

فرمانده پلیس راه استان کرمان تاکید کرد: شرکت ها باید وظیفه قانونی خود را درست انجام دهند و در این زمینه کنترل سیستماتیک داشته باشند.

 

نجفی کار پلیس را  بسیار گسترده خواند و افزود: برابر آئین نامه، 173 تخلف در قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مشخص شده است که پلیس آنها را جدای از  اقدامات فرهنگی و حوادث و شرایط خاص مثل برف و سیلاب و...که وظیفه کنترل آنها را در این استان پهناور داریم 173 تخلف پیش بینی شده را باید کنترل کند.

 

وی یادآور شد: اولویت کار پلیس رسیدگی به تخلفاتی که حادثه سازند و جان و مال مردم را به خطر می اندازد می باشد. که در این زمینه استان کرمان با گستردگی و وسعتی که دارد و با وجود جاده های پرتردد در زمینه حمل و نقل، می طلبد که با هم افزایی و همکاری نظارت کافی داشته باشیم.

 

فرمانده پلیس راه استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس آمادگی هرگونه همکاری با  مجموعه معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان  را دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.