| کد خبر: 128626 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل تشریح کرد:

تشریح اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در روز ایمنی حمل و نقل

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: نظر به اینکه خطاهای انسانی نقش مؤثری در تصادفات جاده‌ای دارد و نمی‌توان به طور کامل از سوانح جاده‌ای پیشگیری کرد، برنامه بر اساس رویکرد سیستم ایمن پایه‌گذاری شده است. در این سیستم برنامه‌ریزی می‌گردد تا در صورت سوانح رانندگی آسیب کلی به انسان وارد نشود.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور ادامه داد: در این سیستم نقش تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مشخص شده و سیستم دارای ۵ رکن اصلی «مدیریت ایمنی جاده»، «تردد در جاده‌های ایمن‌تر»، «وسایل نقلیه ایمن‌تر»، «کاربران ایمن‌تر جاده»، «افزایش سرعت عکس‌العمل و پاسخ‌دهی به فوریت‌های پزشکی» است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به موارد ذکر شده و به پیشنهاد کارگروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون ایمنی راه‌ها روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده تا در این روز ضمن جلب توجه بیشتر مردم و مسئولین با استفاده از نقش رسانه‌های عمومی و انجام رزمایش نمادین نسبت به معرفی اقدامات ادارات و ارگان‌های مختلف و نیز نقش استفاده بهینه و ایمن از راه تأکید گردد.

 

علیرضا سیاهپور ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس برای ۷ اردیبهشت اضافه کرد: تجهیز راه‌های اصلی و بزرگراهی استان به ۱۳۶ سامانه هوشمند ثبت تخلفات سرعت در طول نزدیک به ۱۳۵۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان، شناسایی و اولویت‌بندی کلیه نقاط پرتصادف در جاده‌های استان و انجام اقدامات آشکارسازی با پیشرفت ۱۰۰ درصدی بخش شناسایی و اولویت‌بندی آن، افزایش اقدامات نظارتی بر ۱۴ مرکز معاینه فنی سنگین مجهز به دوربین‌های پلاک خوان برخط استان با قابلیت مشاهده مستقیم تحت شبکه و بررسی نتایج تست‌های مکانیزه، تحلیل آماری، اولویت‌بندی مناطق داری تصادف موتورسواران و آموزش کلاسیک نزدیک به ۱۶ هزار نفر موتورسوار با اهداء اقلام ایمنی، تحلیل کلی تصادفات و اولویت‌بندی محورها بر اساس شاخص‌های ایمنی و بررسی دقیق تصادفات مهم استان با همکاری قرارگاه پلیس‌راه استان، آموزش ایمنی، ایمن‌سازی فیزیکی در مدارس حاشیه راه‌های استان، نظارت بر مدیران فنی ناوگان حمل و نقل عمومی، بهره‌برداری از ۴ مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی، ساخت پل‌های عابر پیاده، حذف تبلیغات غیرمجاز حاشیه راه‌ها از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی حمل و نقل در یک سال گذشته بوده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های راهداری گفت: نصب علائم جاده‌ای، خط‌کشی، نصب و تعمیر گاردریل، بخشنده کردن راه‌ها، اصلاح شیب شیروانی، آشکارسازی، حذف و اصلاح نقاط دارای تصادف و بسیاری فعالیت‌های دیگر در حوزه ایمنی راهداری تلاش‌هایی در جهت خدمت به مردم است.

 

سیاهپور همچنین با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۶ تأکید کرد: تکیه بر دانش‌های روز دنیا در تمامی حوزه‌ها به ویژه ایمنی، افق دید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بیان کرد: امیدواریم با اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته و در دست اقدام حوزه ایمنی راه‌های استان و مشارکت مردم و رسانه‌ها شاهد کاهش روزافزون حوادث ترافیکی باشیم.

 

این گزارش حاکی از آن است که سازمان ملل متحد سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی را دهه کنش و اقدام برای ارتقاء ایمنی جاده‌ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده‌ای نام‌گذاری کرده است. همچنین از نهادهای مرتبط منطقه‌ای و جهانی خواسته شد تا «برنامه جهانی برای دهه اقدام ایمنی راه» به عنوان سند فرادست برای کلیه کشورهای دنیا تهیه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.