| کد خبر: 128570 |

◄ روز ملی ایمنی

تین نیوز

وبلاگ فروغ فاریابی-با تلاش کار گروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون ایمنی راه های کشور برای ایجاد دغدغه در اذهان عمومی، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم  کشور ثبت شد .تعیین چنین روزی با توجه به دهه ایمنی راه ها در اردیبهشت ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد. هدف از این نامگذاری جلب توجه افکار عمومی به موضوع ایمنی و بسیج امکانات در جهت کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آنهاست.

نام روز ملی ایمنی حمل و نقل طنین امید بخشی با خود به همراه دارد. معرفی یک موضوع در ابعاد ملی اعلام درک صحیح از جایگاه مقوله ای است که تهدیدات و فرصت های نهفته در آن، تاثیرات ملی دارد و باید در سطح ملی نسبت به آن چاره اندیشی و اقدام صورت پذیرد.

سالهاست کارشناسان و دلسوزان وضعیت ایمنی راهها در کشور بر این نگاه تاکید دارند که مدیریت مسئله ایمنی فراتر از یک یا چند وزارتخانه و نهاد است و تاثیرگذاری بر این معضل نمیتواند فقط در محدوده دستگاههای خط مقدم و امدادرسان تعریف شود و بایستی همه دستگاههای اجرایی و نهادهای غیردولتی به سهم خود درگیر این مقوله شوند.

ثروت نهفته در صنعت حمل و نقل ثروتی ملی است و ظرفیت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در آن بسیار  است. همچنین توسعه اقتصادی در سایر بخشها چرخ صنعت حمل و نقل را روانتر خواهد کرد. این ثروت و ظرفیت عظیم اقتصادی  به آسانی در اثر حوادث رانندگی هدر می رود و اگر دست روی دست بگذاریم  و یا به شیوه های کهنه شده و ناموثر گذشته ادامه دهیم  باید روز ملی بحران ایمنی را در صفحه تقویم  وجدان خود ثبت کنیم.

امیدواریم اسم روز ملی ایمنی هر چه سریعتر مسمای خود را در قالب ساختاری ملی و قدرتمند و مستحکم دربرابر هر نوع فشار اعم از  سیاسی، سودجویانه، جاه طلبانه و روابط و.......پیدا کند و تکیه گاه نیرومندی برای اقدامات و تصمیمات و اجرای موثر آنها باشد.

سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدون  صنعت حمل و نقلی ایمن  به اهداف خود نزدیک نخواهد شد. نامگذاری این روز را به فال نیک میگیریم و منتظر آثار ملی آن در بهبود ساختار ایمنی کشور می نشینیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.