| کد خبر: 128565 |

نوسازی 831 دستگاه ناوگان عمومی حمل و نقل در چهارمحال و بختیاری

تین نیوز

831 دستگاه ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر و کالا در استان چهارمحال و بختیاری نوسازی شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری، منوچهر سلمان زاده عصر پنجشنبه در رزمایش مشترک پلیس راه و راهداری چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه نوسازی ناوگان این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل 28 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در این استان ضروری است.

 

به گفته وی، با توجه به نبود بستر حمل و نقل ریلی و کمبود و محدودیت حمل ونقل هوایی در چهارمحال و بختیاری، حدود 95 درصد جابه جایی بار و مسافر در این استان از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

 

سلمان زاده ادامه داد: برخی وسایل نقلیه ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری از جمله مینی بوس ها در چهارمحال و بختیاری متعلق به دهه 60 و 70 بسیار فرسوده است.

 

وی تصریح کرد: هم اینک 256 دستگاه اتوبوس یا میانگین عمر 10.5 سال، یکهزار و 32 دستگاه مینی بوس با میانگین عمر 28 سال و 905 دستگاه سواری با میانگین عمر 9.4 سال در استان فعال است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برای تغییر ساختار و نوسازی ناوگان مینی بوس در استان از سوی مالکان این نوع ناوگان استقبال و همکاری نمی‌شود.

 

سلمان زاده ادامه داد: فعال کردن 15 مجتمع خدمات بین راهی به عنوان یکی از الزامات فراهم کردن ایمنی در حمل و نقل جاده در این دولت در استان با رشد 67 درصدی روبه رو بود.

 

بنابراین گزارش، رزمایش گشت‌های ایمنی و کنترل محسوس و نامحسوس راهداری و پلیس راه با هدف تسهیل عبور و مرور و اهداف پیشگیرانه در ترافیک و تصادفات در شهرکرد برگزار شد.

 

امسال برای نخستین سال 7 اردیبهشت به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.