| کد خبر: 128442 |

نمایندگان مردم قزوین و تاکستان:

◄ مشکلات صنفی رانندگان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

تین نیوز

نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی، به منظور بررسی مسائل و مشکلات رانندگان از مجموعه کانون انجمن های صنفی و اتحادیه شرکت های تعاونی حمل ونقل بازدید کردند

به گزارش خبرنگار تین نیوز، «سیده حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و «بهمن طاهرخانی» نماینده مردم تاکستان با همراهی «علی اکبر سیارمه» رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان قزوین در ارزیابی و عملکرد مجموعه، به بررسی مهم ترین دغدغه و مشکلات موجود پرداختند.

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین در ابتدا گفت: مردم قزوین مدت ها قبل زمانی که هنوز اداره کل حمل ونقل پایانه ها شکل نگرفته بود، با خدمات شرکت های تعاونی و انجمن های صنفی رانندگان آشنایی دارند و این سوابق طولانی مسئولیت مجموعه را دوچندان می کند.

«علی اکبر سیارمه»  گفت: در حال حاضر 14 هزار خودرو در بخش ناوگان حمل ونقل استان فعالیت می کند و این نشان می دهد که استان قزوین در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: رانندگان قزوین در ازای خدماتی متعددی که در حوزه مسافر و کالا انجام می دهند، اما هنوز در برای تحقق کمترین خواسته ها و رفاه مالی محروم هستند و این موضوع باعث شده تا طی 2 سال گذشته، رانندگان برای حل مشکلات خود در گیرودار تجمعات اعتراضی باشند.

سیارمه با تأکید به اینکه مجموعه حمل ونقل کالا و مسافر یکی از بزرگ ترین مجموعه های اقتصادی محسوب می شود عنوان کرد: اگر به مشکلات صنفی رانندگان بی اعتنا باشیم، به طور حتم خانواده های زیادی را از نظر معیشتی ناتوان ساخته ایم.

 دبیر کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: مشکلاتی که در حوزه ناوگان حمل ونقل درون شهری و برون شهری وجود دارد، موجب نارضایتی رانندگان شده و اگر به خواسته ها و نیازهای این قشر زحمتکش توجه شود، تحقق آن ها دشوار نیست.

«سید رضا محمدی» گفت: یکی از مهم ترین مشکلات وانت داران استان، عدم تعادل در عرضه و تقاضاست و عملکردهای نامناسب مسئولان باعث شده تا بیش از ظرفیت موجود، دارای خودروی وانت باشیم.

«سید جلال موسوی» رئیس انجمن صنفی رانندگان حمل کالای قزوین نیز گفت: بیشترین نارضایتی رانندگان در 2 سال گذشته مربوط به رانندگان باری است و مشکلاتی که در پایانه باربری قزوین وجود دارد، توان حیات و ادامه حرکت را از این مجموعه سلب کرده است. به طوری که امروزه انجمن صنفی رانندگان حمل کالای قزوین، از حالت انفعال به سمت زوال درحرکت است و همین موضوع حقوق صنفی و اقتصادی رانندگان را زیر سؤال می برد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در این جلسه گفت: با جدیت مشکلات صنف رانندگان را پیگیری می کنیم و اگر لازم باشد برای حل این موضوعات با تمام دستگاه ها و ادارات مختلف مکاتبه خواهیم کرد. چراکه رانندگان در کنار دیگر اقشار جامعه درازای خدماتی که به جامعه ارائه می کنند، مطالباتی دارند و نباید از اصل غافل شد.

«سیده حمیده زرآبادی» حین دریافت گزارش عملکرد این مجموعه گفت: مردم روزانه با انواع مختلف خدمات حمل ونقل مسافر و کالا مواجه هستند و به طور حتم با رفع مشکلات صنفی، مشکلات بخش اعظمی از مردم مرتفع می شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رانندگان از اقشار زحمتکش جامعه هستند و نقش فعال خود را در تمام عرصه های انقلاب به مردم شریف ایران ثابت کرده اند.

نماینده مردم تاکستان گفت: در همه جوامع رکن اصلی پیشرفت و توسعه توسط حرکت های خودجوش مردم در غالب ایجاد تشکل های مردم نهاد و انجمن ها محقق می شود و اگر خواهان توسعه پایدار هستیم باید به این تشکلات توجه ویژه ای داشته باشیم.

«بهمن طاهرخانی» گفت: برای بررسی بیشتر باید کار کارشناسی صورت بگیرد و نباید به مسائل و مشکلات تشکل های صنفی رانندگان ظاهری نگاه کرد، امروزه حمل ونقل از عمده فعالیت های مهم بشر به حساب می آید.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر به عملکرد تشکلات صنفی رانندگان توجه نکنیم، اعتماد و مشارکت مردمی کاهش پیدا می کند و در روزگاری که سیاست های نظام به نزدیکی دولت و ملت تأکید دارد باید بیشتر به این مسائل دقت کنیم.

در پایان این نشست نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی از فرآیند صدور کارت هوشمند راننده، ناوگان و کلاس های آموزشی رانندگان بازدید کردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.