| کد خبر: 128320 |

کاهش 5 درصدی حوادث جاده‌ای در خراسان‌جنوبی

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته در استان نسبت به سال 94، کاهش پنج درصدی حوادث جاده‌ای را داشته‌ایم.

 

به گزارش ایسنا، «جعفر شهامت» امروز(چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس برنامه سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت، از دهه 2011 تا 2020 روز 7 اردیبهشت را به‌عنوان روز ایمنی حمل‌ونقل و راه‌ها و دهه‌ای برای اقدام در این زمینه نامگذاری کرده است.

 

وی با بیان این‌که اقدامات مختلفی در زمینه ایمنی در کشور توسط NGO ها و سایر سازمان‌های مرتبط انجام می‌شود، افزود: ایمنی یک مفهوم است که نیاز به توسعه دارد.

 

شهامت با بیان این‌که محور «دیهوک - راهور» و «بیرجند - زاهدان» دو محور بحرانی استان است، تصریح کرد: اقدام ویژه در محور «دیهوک - راهور» انجام گرفت و طرح محدودیت تردد وسایل نقلیه در شب اعمال شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: یکی از محورهای پرحادثه استان، محور «بیرجند - قائن» است که در سال 94، 23 درصد حوادث جاده‌ای را به خود اختصاص داد و از 194 فوتی استان در سال 94، 42 نفر در این محور بوده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: پارسال، از 185 فوتی 39 نفر و 21 درصد از حوادث جاده‌ای مربوط به محور «بیرجند - قائن» بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با بیان این‌که آموزش و اطلاع‌رسانی در بحث ایمنی بسیار مهم است، افزود: خبرنگاران و رسانه‌های گروهی کمک زیادی به ارتقای آموزش ایمنی دارند.

 

شهامت ادامه داد: شدت بالای تصادفات و اتکای بسیار زیاد به حمل‌ونقل جاده‌ای، عمده مشکلات حمل‌ونقل در کشور بوده و این اتکای زیاد به حمل‌ونقل جاده‌ای، یکی از علت‌های حوادث جاده‌ای است.

 

وی با بیان این‌که بهتر است مردم از حمل‌ونقل ریلی و هوایی استفاده بیشتری کنند، تصریح کرد: به طور میانگین، در سال گذشته، تلفات حوادث جاده‌ای از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر کاهش پیدا کرد که این جای امیدواری است اما باید برای به حداقل‌رساندن حوادث و تلفات جاده‌ای فکری کنیم.

 

شهامت خاطرنشان کرد: تاکنون 430 دوره آموزشی در مدارس حاشیه راه‌ها انجام و حدود 2000 دانش‌آموز آموزش دیده‌اند.

 

وی ادامه داد: در زمینه کارت سلامت رانندگان بخش جاده‌ای، تاکنون 6234 مورد صدور کارت سلامت با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی داشته‌ایم.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: 190 مدرسه در استان باید ایمن‌سازی می‌شد که تا ابتدای سال گذشته، 150 مدرسه را ایمن‌سازی کردیم و 20 مدرسه در سال گذشته ایمن‌سازی شد و تلاش خواهیم کرد مدارس حاشیه راه‌ها در سال جاری ایمن‌سازی شود.

 

شهامت تصریح کرد: پارسال، 12 هزار و 590 مورد کارت و برچسب ایمنی برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها صادر شده است.

 

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در استان 27 نقطه پرتصادف داریم، افزود: بیش از 70 درصد راه‌های شریانی تحت کنترل دوربین‌های سرعت است و 7143 مورد از ابتدای سال توسط دوربین‌های سرعت گرفته شده است.

 

شهامت در خصوص برنامه‌های سال جاری ادامه داد: با توجه به این‌که در مجتمع‌های خدمات رفاهی در راه‌های جاده‌ای دارای کمبود هستیم، در راه‌های کویری سه نقطه به‌عنوان پارکینگ ایمن، ساخته خواهد شد که عملیات اجرایی آن امسال خواهد بود.

 

وی با بیان این‌که راه‌ شریانی، راهی است که ترافیک سنگینی دارد و منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی می‌شود، تصریح کرد: از مجموع 17 هزار کیلومتر راه‌های استان، 2029 کیلومتر راه شریانی است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان، فردوس و قائن بیشترین نیاز در حوزه ایمن‌سازی دارند، چون راه‌های شریانی از آن رد می‌شود.

 

شهامت یادآور شد: مسافرین حمل‌ونقل عمومی در جاده‌ها می‌توانند با شماره‌گیری سامانه 300056141 نسبت به انعکاس هر مورد از رانندگان این وسایل نقلیه عمومی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.