| کد خبر: 128198 |

رانندگان حمل ونقل جاده ای عمومی آموزش مهارت می بینند

تین نیوز

تین‌نیوز|   تفاهم نامه همکاری های آموزشی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور برگزاری دوره های آموزشی مهارتی و تخصصی برای رانندگان حمل و نقل جاده ای عمومی امضا شد.

 

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه همکاری را «داود کشاورزیان» معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و «محمدامین سازگارنژاد» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امضا کردند.

 

کشاورزیان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: بیش از 90 درصد از جابجایی بار و مسافر در کشور را حمل و نقل جاده ای بر عهده دارد و برگزاری آموزش های مهارتی و تخصصی با ارایه گواهی نامه های معتبر بین المللی می تواند در افزایش ایمنی سفر و سهولت جابجایی بار و مسافر بسیار تاثیر گذارباشد.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی با ابراز تاسف از اینکه سال گذشته بیش از 16 هزار نفر از هموطنان جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند، گفت: شش تا هفت درصد حوادث رانندگی در راه های کشور به حوزه حمل و نقل عمومی مربوط است. سهم بخش حمل و نقل جاده ای عمومی در تردد ناوگان آنها در راه های کشور 24 تا 25 درصد است.

 

وی اظهار داشت: با این حال برگزاری دوره های آموزشی و کسب مهارت های حرفه ای و تخصصی می تواند در افزایش ایمنی راه های کشور بسیار تاثیر گذار باشد.

 

در ادامه این مراسم رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: منابع انسانی در هر حرفه ای ارزش زیادی دارد و متاسفانه در طول سال بیش از 15 هزار نفر در حوزه حمل و نقل جاده ای کشور جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز مصدوم شدند و اکنون زندگی آنها با سختی ادامه پیدا می کند.

 

محمد امین سازگارنژاد افزود: متاسفانه بخشی از این حوادث به علت نداشتن مهارت کاربران رخ می دهد و ما در صدد هستیم با همکاری سازمان راهداری با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز ، مهارت های حرفه ای کاربران را در بخش حمل و نقل جاده ای کشور ارتقا دهیم.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: به علت گستردگی این بخش، ما در این حوزه به برگزاری آموزش و مهارت های زیادی نیاز داریم تا به کمک بخش غیردولتی، مردم، انجمن های صنفی و اتحادیه ها فرصت های آموزشی مناسبی را برای شاغلان این بخش در کشور فراهم کنیم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را برای ارتقای مهارت های منابع انسانی این بخش کسب کنیم.

 

وی گفت: شرایط لازم برای برگزاری این دوره های آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای کشور برای رانندگان و کاربران حمل و نقل جاده ای عمومی مهیا شده است تا بتوانیم با آموزش شاغلان در این بخش شاهد ارتقای ایمنی بیشتر در راه های کشور باشیم.  

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.