| کد خبر: 128196 |

ثبت نزدیک به 10 میلیون تردد در جاده‌های زنجان

تین نیوز

تین‌نیوز| رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، از ثبت نزدیک به 10 میلیون تردد در فروردین‌ماه امسال در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد امینی دیروز در جمه خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به 10 میلیون تردد طی فروردین‌ماه امسال در جاده‌های استان به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در فروردین‌ماه امسال، تعداد 9 میلیون و 875 هزار و 113 تردد وسیله نقلیه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

 

وی تصریح کرد: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود 517 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 19 کشور را دارا است. بیشترین تردد در آزادراه زنجان ـ قزوین (خروجی استان) با 630 هزار و 745 تردد و محور ابهر ـ خرم‌دره با 379 هزار و 519 تردد و کم‌ترین تردد در محور تکاب ـ دندی با 139 هزار و 28 جابه‌جایی صورت گرفته است.

 

این مسئول تصریح کرد: 17 درصد از کل تردد وسایل نقلیه با یک میلیون و 708 هزار و 933 تردد به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است، در حالی که میانگین کشوری 12 درصد بود و استان زنجان در رتبه پنجم کشوری از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت 99 درصد بوده ‌است.

 

امینی ادامه داد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 232 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت 370 وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه 20 را در کشور دارا است.

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اظهار کرد: بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان ـ قزوین (خروجی استان) با 849 تردد در ساعت و کم‌ترین نرخ تردد در محور تکاب ـ دندی با 19 تردد در ساعت صورت گرفته است و نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 40 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالی که میانگین کشوری این نرخ 43 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه 15 را در کشور دارا است.

 

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان ـ قزوین و آزادراه زنجان ـ تبریز می‌شود، جمعا 5 میلیون و 134 هزار و 102 تردد است که حدود 52 درصد از کل تردد در محورهای استان است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.