| کد خبر: 128172 |

راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات در محورهای شریانی استان گیلان

تین نیوز

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: محورهای شریانی استان گیلان تحت پوشش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور قرار می‌گیرند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با اعلام این خبر در جمع اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گفت: برنامه‌های آتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، حرکت به سمت کنترل و نظارت هوشمند تردد است که در این راستا راه‌اندازی سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در دستور کار قرار دارد که فرآیند جانمایی مکان‌های مناسب جهت نصب سامانه‌های مذکور در سطح محورهای استان صورت پذیرفته و ۳۷ سامانه جهت نصب در سال جاری مورد تصویب قرار گرفته است.

 

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های مذکور تعداد کل سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور استان به عدد ۵۳ خواهد رسید و تردد در محورهای شریانی استان گیلان به‌صورت هوشمند مورد کنترل و اعمال قانون قرار می‌گیرند.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بخصوص تخطی از سرعت مطمئنه از عوامل مهم بروز حوادث منجر به فوت در استان است که امیدواریم با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند ضمن جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز تصادفات و حوادث رانندگی پیشگیری نماییم، چرا که اعتقاد ما بر این اصل استوار است که وقوع حتی یک تصادف هم زیاد بوده و قابل‌پذیرش نیست.

 

نازک‌کار افزود: کاهش تصادفات نیازمند عزم ملی و بسیج همگانی است و باید حساسیت لازم در این ارتباط برای همهٔ اقشار جامعه به وجود آید که بی‌شک وجود تشکل‌های مردم‌نهاد نظیر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها می‌توانند نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در این امر ایفا نمایند.

 

این مقام مسئول سپس به تشریح عملکرد سامانه‌های مذکور پرداخته و گفت: این سامانه‌ها علاوه بر ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محل سامانه  می‌تواند با برداشت پلاک خودرو، سرعت متوسط را هم در فاصله بین دو سامانه ثبت کند و قابلیت ثبت تخلفاتی نظیر عدم رعایت فاصله طولی ایمن با سایر خودروها را نیز دارند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در ادامه سخنان خود از اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان خواست ضمن بهره‌گیری از ظرفیت و توان مجموعه خود در جهت اطلاع‌رسانی و آشنا نمودن عموم کاربران جاده‌ای با سامانه‌های مذکور زمینه کاهش بروز تخلفات و بالطبع کاهش حوادث رانندگی را در سطح استان فراهم نمایند.

 

در بخش دیگری از این نشست مهندس گل‌سرخی مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و تعامل دست‌اندرکاران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه اهتمام ویژه به مقوله ایمنی تردد، به بیان اهداف شکل‌گیری جمعیت و معرفی کمیته‌های تخصصی آن پرداخت و گزارشی از عملکرد این تشکل مردم‌نهاد برای حاضرین ارائه نمود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.