| کد خبر: 128165 |

209 میلیارد ریال برای چهار طرح بزرگ راهسازی در گچساران هزینه شد

تین نیوز

تین‌نیوز|  رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت که 209 میلیارد ریال برای اجرای چهار طرح راهسازی این شهرستان در سال 1395 هزینه شده است.

 

به گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی اظهار داشت که در سال گذشته 118 میلیارد ریال برای ساخت جاده باباکلان،55 میلیارد ریال برای بی بی حکیمه به رگ سفید، 30 میلیارد ریال برای جاده دوگنبدان به روستای گردشگری آبریگون و 6 میلیارد ریال نیز برای جاده روستایی رودبال هزینه شده است.

 

وی بیان کرد که سه طرح بزرگ تعریض، بهسازی و آسفالت راه ارتباطی با اعتباری افزون بر یکهزار و 380 میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست.

 

به گفته احمدی جاده اصلی دوگنبدان، بی بی حکیمه (س) به رگ سفید شامل سه فاز با 12 درصد پیشرفت فیزیکی و 600 میلیارد ریال اعتبار به طول 27 کیلومتر و جاده باباکلان به دوگنبدان در 2 فاز به طول 20 کیلومتر با 12 درصد پیشرفت فیزیکی و 600 میلیارد ریال، جاده گچساران به آبریگون با 180 میلیارد ریال اعتبار 30 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار و نیم کیلومتر در این شهرستان در حال ساخت است.

 

وی بیان کرد که عملیات اجرایی طرح باباکلان و بی بی حکیمه از آذر سال 1395 آغاز شده و براساس برنامه ریزی، قرار است در مدت زمان 24 تا 36 ماه بهره برداری شوند.

 

وی افزود که بهره برداری از این تعداد طرح نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری با بهبود جاده ارتباطی به بارگاه بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) دارد.

 

وی عنوان کرد: خارج شدن برخی روستاها از بن‌بست ارتباطی، آسان شدن حمل و نقل تولیدات کشاورزی و کاهش خسارت‌های سوانح جاده‌ای از دیگر مزایای اجرای این طرح‌هاست.

 

405 کیلومتر راه روستایی،27 کیلومتری چهارخطه، 90 کیلومتر راه اصلی و 176 کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد.

 

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.