| کد خبر: 128088 |

ثبت ۱۰ میلیون تردد در فروردین ماه سالجاری در جاده های زنجان

تین نیوز

تین‌نیوز| رییس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از ثبت نزدیک به ۱۰ میلیون تردد درفروردین ماه سالجاری در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امینی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین شهری استان، در فروردین ماه سال جاری تعداد ۹ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۱۳ تردد وسیله نقلیه در ۲۹ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۵۸ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

 

وی اظهار کرد: در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود ۵۱۷ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۹ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین(خروجی استان) با ۶۳۰.۷۴۵ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۷۹.۵۱۹ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۳۹.۲۸ جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : ۱۷ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است. در حالیکه میانگین کشوری ۱۲ درصد بود و استان زنجان در رتبه ۵ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاههای ترددشمار در این مدت ۹۹ درصد بوده‌است.

 

امینی افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۳۲ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۷۰ وسیله نقلیه می‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۲۰ را در کشور داراست.

 

رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان اظهارداشت :بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۸۴۹ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با ۱۹ تردد در ساعت صورت گرفته است ونرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۴۰ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالیکه میانگین کشوری این نرخ ۴۳ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۵ را در کشور داراست.

 

امینی تاکید کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می شود جمعا ۵.۱۳۴.۱۰۲ تردد است که حدود ۵۲ درصد از کل تردد در محورهای استان است. 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.