| کد خبر: 128033 |

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تاکید کرد:

◄ ضرورت تجمیع امکانات برای ارتقاء ایمنی عبور و مرور

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از ضرورت تجمیع امکانات به منظور ارتقاء ایمنی عبور و مرور و کاهش خسارات این بلای خاموش با عزم ملی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد بخارائی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: به تدبیر و پیگیری امور اجتماعی کمیسیون ایمنی راه‌ها و با تصویب شورای فرهنگ عمومی روز هفتم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز ملی ایمنی حمل‌ونقل انتخاب شد.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: امسال اولین سال پرداختن به مبحث ایمنی حمل‌ونقل به عنوان یک حق و یا یک مهم ملی است و از این بابت دارای ویژگی و اهمیت فراوان خواهد بود و به نظر شایسته می‌رسد که برای ارتقای عبور و مرور و کاهش خسارات این بلای خاموش رسانه‌های جمعی با نقش تاثیرگذار خود خواهند توانست در رسیدن به اهداف آن راهگشا باشد.

 

بخارائی با بیان این‌که «موضوع حمل‌ونقل به عنوان یک حق شهروندی در منشور حقوق شهروندی باید با مطابقت و پرداختن به آن در دستگاه‌های اجرائی پیگیری شود»، افزود: موضوع فرهنگ ایمنی به عنوان یک شاخص و منزلت اجتماعی از نهادهای فرهنگی کشور به خصوص رسانه ملی و دیگر بخش‌هایی که می‌توانند در فرهنگ‌سازی این امر مهم دخیل باشند باید به صورت یک مطالبه جدی درآمده و عوارض کوتاهی در این‌باره باید یادآوری شود.

 

وی با تاکید بر این موضوع که، مبحث راه ایمن و بخشنده به‌عنوان یک حق از نهادهای مسئول باید مطالبه شود، گفت: اهالی فرهنگ و هنر از جمله کارگردانان، نویسندگان و فیلم سازان باید برای رداختن به این موضوع دعوت شوند.

 

رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که نظارت و کنترل ایمنی و ترافیک از وظایف پلیس و ایجاد زیرساخت‌های ایمن به منظور کنترل رفتار رانندگان نیز پیش‌نیاز کنترل حمل‌ونقل ایمن است، یادآور شد: این مهم باید به صورت یک مطالبه ملی و مردمی باشد که استفاده از خودروهای دارای ایمنی و استاندارد حق عمومی و تولید آن وظیفه تولید کنندگان است.

 

بخارائی یکی از راه‌های افزایش ایمنی و کاهش سوانح در حمل‌ونقل را انعکاس تحلیل‌های آماری علل بروز سوانح و نقش کاربران و دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: تحلیل آماری خسارات و صدمات ناشی از سوانح و سهم کاربران مختلف از این ناحیه به خصوص سهم 80 درصدی عابران پیاده و موتور سواران در تلفات ناشی از سوانح رانندگی در حمل‌ونقل درون شهری جای بسی تامل دارد که در مصوبه ایمنی حمل‌ونقل به آن توجه خوبی شده است.

 

وی یکی دیگر از مطالبات جدی در ایمنی حمل‌ونقل را مطالبه جدی از نظام سلامت کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات تبلیغاتی موجود در رسانه ملی و خصوصی و سایر فرصت‌های موجود برای تبلیغ مفاهیم فرهنگ ایمنی در کشور یکی از بزرگ‌ترین ابزاری است که شبکه خبری تین‌نیوز به‌عنوان تنها مرجع خبری تخصصی حمل‌ونقل در کشور یکی از آنها است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.