| کد خبر: 127883 |

مدیرکل راهداری ایلام خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده‌ای ایلام

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه این استان مقام نخست کاهش تصادفات جاده‌ای سال ۹۵ را کسب کرده از کاهش ۳۰درصدی تصادفات در محورهای ایلام خبر داد.

نورالله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: سال گذشته توانستیم با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پنج گانه ارتقای ایمنی همچنین تعامل با پلیس راه در قالب برنامه‌های متنوع از جمله گشت‌های مشترک و نیز ایمن‌سازی پل‌ها و جاده‌ها در کنار افزایش تجهیزات و دوربین‌های کنترل سرعت به کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جاده‌‌ای برسیم و مقام نخست کشوری را به دست آوریم.

دلخواه گفت: اکنون ۱۸ دوربین کنترل سرعت و ۳۸ ترددشمار در محورهای استان نصب است که در کاهش تصادفات موثر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام طول راه‌های استان را ۳۲۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: در قالب دو قرارداد خط‌کشی محورهای ضروری و احیای علائم و ایمن‌سازی جاده‌ها صورت گرفته است.

وی به شناسایی ۱۷۰ نقطه پرتگاهی در جاده‌های ایلام اشاره کرد و افزود: بر اساس اولویت‌بندی و بودجه اداره کل نصب گاردریل و دست کم ریزش تل خاک برای رسیدن به سطح ایمنی صورت گرفته است.

موقعیت ممتاز ترانزیتی مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه مرز ترانزیتی مهران مقام نخست را در جابه‌جایی مسافر به خود اختصاص داده، عنوان کرد: با اینکه در ایام زیارت اربعین محدودیت‌هایی برای جابه‌جایی مسافر از این مرز درنظر گرفته شد و از زائران درخواست شد از چزابه و شلمچه عبور کنند ولی مرز مهران مسیر نزدیک‌تری به عراق و دارای قرابت فرهنگی بیشتری با استان‌های همجوار است به همین دلیل بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند از این مرز تردد کنند.

وی گفت: سال گذشته در مجموع چهارمیلیون نفر از مرز شلمچه تردد کردند که جابه‌جایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مسافر از طریق وسایل نقلیه عمومی بوده است.

دلخواه تاکید کرد: مرز مهران از لحاظ تردد کالا نیز مقام نخست را دارد و سالانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از این مرز جابه‌جا می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.