| کد خبر: 127540 |

گردنه اسدآباد پرترافیک‌ترین راه‌های مواصلاتی غرب کشور

تین نیوز| نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اتمام بهسازی و تعریض مسیر گردنه اسدآباد نیازمند ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است، این در حالیست که به گفته رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد، به منظور ارائه خدمات به مسافرین عبوری از گردنه اسدآباد ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و خرید ماشین‌آلات راهداری این شهرستان نیاز است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از پروژه بهسازی و تعریض گردنه اسدآباد در جمع خبرنگاران گفت: گردنه اسدآباد یکی از پرترافیک‌ترین راه‌های مواصلاتی غرب کشور محسوب می‌شود که همه ساله شاهد تصادفات و حوادث بودیم.

 

رنجبرزاده با بیان اینکه گردنه اسدآباد به عنوان بزرگراه کربلا است که تمامی ملت ایران از آن استفاده می‌کنند، افزود: زمانی که این گردنه مورد تعریض قرار گیرد میزان تصادفات این محور کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه گردنه اسدآباد یکی از پرحادثه خیزترین محورهای استان است، تصریح کرد: این گردنه باید به طول ۱۰ کیلومتر تعریض و بهسازی شود به طوری که تاکنون برای این طرح ۲ میلیارد تومان هزینه شده و دارای ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

رنجبر زاده ابراز کرد: بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از این پروژه قطع به یقین به وضعیت و تقویت طرح فوق و کار پیمانکار سرعت دوچندان خواهد داد.

 

وی با اشاره چند راه فرعی شهرستان اسدآباد شامل اسدآباد- قروه، اسدآباد- سنقر و چند نقطه حادثه‌خیز بیان کرد: سه‌راه موسی‌آباد و وندرآباد دارای یک پوشش جمعیتی ۱۰ هزار نفری بوده که خودروهای این منطقه حادثه‌خیز به صورت ناگهانی وارد بزرگراه می‌شوند که برای کاهش این حوادث نیاز به توجه و اهمیت ویژه دارد و با بازدیدهایی که از این مناطق حاصل شد امیدواریم بتواند بخشی از مشکلات را حل کند.

 

حسین افشاری، فرماندار اسدآباد نیز اظهار کرد: گردنه اسدآباد به طول ۱۵ کیلومتر بوده که بیشترین امکانات و دستگاه‌های راهداری شهرستان در این منطقه مستقر است.

 

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردارند، تصریح کرد: همچنین راه‌های شریانی شهرستان اسدآباد به علت تأمین اعتبار از محل منابع ملی مشکلات عدیده‌ای ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات راهداری شهرستان اسدآباد فرسوده شدند، افزود: با وجود تلاش‌های فراوان همکاران راهداری ماشین‌آلات فرسوده جوابگو نیست و نیازمند نوسازی است.

 

همچنین ساسان رستمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد در حاشیه این بازدید، میزان کل راه‌های آسفالته شهرستان را ۴۱۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان راه در شهرستان، ۵۰ کیلومتر از راه‌های آسفالته نیازمند بهسازی است.

 

وی از فرسودگی ۴۰ درصدی ناوگان ماشین‌آلات راهداری این شهرستان خبر داد و افزود: نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد نیازمند ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اسدآباد دارای ۲۱ نیروی انسانی که از این تعداد ۱۰ نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی و  ۱۱ نفر به صورت حجمی است.

 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اسدآباد اظهار کرد: سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۳۳ کیلومتر (۱۵ کیلومتر گردنه اسدآباد و ۱۸ کیلومتر از اسدآباد تا پل شکسته) از محل راهداری اعتبار مصوب و هزینه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.