| کد خبر: 127266 |

بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در آستارا به کمپین ملی «نه به تصادفات» پیوستند

تین‌نیوز|  رئیس جمعیت هلال احمر بندر آستارا گفت: یک هزار و ۱۴۰ نفر مسافر نوروزی با مراجعه به پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر این شهرستان به کمپین ملی « نه به تصادفات » پیوستند.

به گزارش خبرگزرای شبستان، حسین خورشیدی، رئیس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در ایام نوروز امسال امدادگران این جمعیت در دو پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در میدان ورودی شهر(فلکه لا) و ایستگاه ایست بازرسی قلعه به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دادند.
 
وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی ۲۳ هزار و ۵۶۹ نقشه راهنمای مسافر بین گردشگران نوروزی توزیع شد، افزود: در این مدت ۴ هزار و ۳۹۱ نفر به پست های ثابت و  ۶۰۸ نفر به پست های سیار جمعیت هلال احمر آستارا مراجعه کردند.
 
رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه در مدت مذکور ۱۱۷ نفر به ایستگاه های سلامت جمعیت هلال احمر این شهرستان مراجعه داشتند، تصریح کرد: در ایستگاه های سلامت خدماتی نظیر کنترل فشار و تست خون به مسافران و گردشگران ارائه داده می‌شد.
 
خورشیدی  با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی امسال ۱۲ هزار و ۸۶۱ نفر به پایگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر بندر آستارا مراجعه کردند، افزود: در این مدت همچنین ۵۶۰ نفر به خیمه های نماز و ۶۰ نفر نیز به فضای دوستدار کودک مراجعه کردند.
 
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی یکهزار و ۱۴۰ نفر مسافر نوروزی به کمپین ملی « نه به تصادفات » پیوستند، اظهار کرد: کمپین ملی « نه به تصادفات » اقدامی بسیار مطلوب است که مسافران و رانندگان را به رعایت هرچه بیشتر قوانین رانندگی تشویق می‌کند.
 
رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا از امداد رسانی به ۸۵ مصدوم در اجرای طرح امداد و نجات جاده ای در تعطیلات نوروزی این شهرستان خبر داد و افزود: ۱۰ نیروی امداد و نجات کشیک در پایگاه جاده ای صیادلر محور آستارا - اردبیل و پایگاه سیار، ۸۰ نفر از هموطنان صدمه دیده در سوانح جاده ای را به صورت سرپایی درمان و پنج نفر را به مراکز درمانی منتقل کردند.
 
خورشیدی گفت: امدادگران فعال در این پایگاه با استقبال از مسافران نوروزی راهنمایی های لازم را به آنان برای معرفی راه ها و مناطق دیدنی گیلان و بندر آستارا انجام دادند.
 
گفتنی است، شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان سالیانه با میزبانی چند میلیون مسافر و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.