| کد خبر: 12711 |

رشد ۱۵ درصدی هزینه حمل و نقل در استان مرکزی

تین نیوز | استاندار مرکزی با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل در استان 15 درصد رشد داشته است، گفت: وضعیت حمل و نقل در استان مرکزی نگران کننده نیست.
 
محمدحسین مقیمی ظهر امروز در چهارمین نشست شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی با بخش دولتی اظهار داشت: در سال گذشته هزینه کالای حمل شده در سطح کشور با 22 درصد رشد روبرو بوده است که در استان مرکزی با رشد 15 درصدی در مقایسه با سایر نقاط کشور با هزینه کمتری در این زمینه روبرو بوده‌ایم که با این وجود وضعیت حمل و نقل در استان مرکزی نگران کننده نیست.
 
وی افزود: در کشور ما به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم بیش از 90 درصد حمل و نقل با ماشین و از طریق جاده انجام می‌شود.
 
استاندار مرکزی ادامه داد: در این حوزه باید تدابیری اندیشیده شود تا از میزان هدر رفت سرمایه‌های کشور که تلفات جاده‌ای و استفاده از سوخت است، کاسته شود.
 
وی با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای بیشترین سهم بازار ایران را در عرصه ترانزیت و تجارت کالا به خود اختصاص داده است، گفت: بخش زیادی از صاحبان کالا و تولید کنندگان از این طریق بار و کالاهای خود را به دیگر نقاط کشور و یا کشورهای دیگر ارسال می‌کنند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مرکزی نیز در ادامه با بیان اینکه میانگین جابجایی بار در کشور 12 میلیون تن بار است، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 381 میلیون تن بار در کشور جابجا شده است که استان مرکزی با جابجایی بیش از 17 میلیون تن بار چهار درصد از این میزان حمل و نقل را به خود اختصاص داده است.
 
غلامرضا مشرفی تصریح کرد: در استان مرکزی بیش از یک میلیون و 122 هزار سفر توسط کامیون بار انجام شده که در هر سفر 15 تن بار جابجا شده که این میزان بار در کشور 147 تن در هر سفر بوده است.
 
وی ادامه داد: به طور میانگین در هر سفر 492 کیلومتر توسط باربران استان مرکزی طی می‌شود که همین مسافت به افزایش قیمت حمل بار می‌انجامد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مرکزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 395 هزار ماشین باری با 518 راننده در کشور مشغول به فعالیت هستند که استان مرکزی 8 هزار ماشین با 12 هزار راننده را در اختیار دارد.
 
وی بیان کرد: چهار درصد از ناوگان حمل و نقل در اختیار دولت، 9 درصد از آن در اختیار تعاونی‌ها و 87 درصد مابقی آن در اختیار بخش خصوصی و تک راننده است.
 
مشرفی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد کشور در سال 1368 نحوه قیمت ‌گذاری در حمل بار به صورت توافقی مابین شرکت حمل و نقل و شرکت تولیدکننده اعلام شده است.
 
وی افزود: امروزه نوسازی ناوگان حمل و نقل به صفر رسیده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان مرکزی با بیان اینکه در 26 پایانه سطح کشور سیستم اعلام بار فعال است، گفت: 15 درصد از حمل و نقل بار در شهر اراک نیز با سیستم اعلام بار مواجه است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.