| کد خبر: 12699 |

غفلت از توسعه روستایی در ایلام / راه های روستایی استان فرسوده هستند

تین نیوز | روستاهای استان ایلام هم اکنون با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کنند که در بین راه های روستاهای استان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.
 
روستاها به عنوان منبع اصلی تولید به خصوص در بخش فرآوده های دامی شناخته می شوند و در واقع بخشی از زندگی در شهرها به فعالیت مردان و زنان روستایی بستگی دارد.
 
خدمات ارائه شده در سطح روستاهای استان ایلام به مرکز استان و حتی دیگر نقاط کشور در بخش فرآوده های دامی باعث می شود مسئولان هم زمینه ارائه خدمات به مردم روستا را دوچندان کنند.
 
هم اکنون مشکلات بزرگی در روستاهای استان وجود دارد که راه های ارتباطی یکی از مهمترین این مشکلات است که بیشتر روستاهای استان با جاده و راه های فرسوده قابل دسترسی هستند.
 
در بسیاری مناطق استان ایلام متاسفانه راه به عنوان یک عامل مهم در عدم توسعه استان به شمار می رود که هرچند بخشی از این بی توجهی مربوط به توپوگرافی سخت استان و هزینه بالای راهسازی در استان است ولی بهسازی و ساخت جاده در روستاهای استان به خوبی مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.
 
هم اکنون نبود راه دسترسی مناسب باعث شده بسیاری از گردشگران از زیبایی های روستاهای استان محروم شوند و آثار تاریخی و طبیعی روستاهای استان هنوز ناشناخته مانده اند.
 
توسعه راه های روستایی استان
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از توسعه راه های روستایی استان خبر داد و گفت: در اجرای طرح توسعه راه های روستایی 500 هزارتن قیر برای آسفالت و روکش راه های روستایی استان در نظر گرفته شده است.
 
احمد شوهانی افزود : ما از دو طریق باید برای توسعه راه های روستایی استان کمک کنیم که یکی از محل 500 هزار تن قیر رایگانی که در قانون بودجه سال 93 آمده است باید تلاش شود که بیشترین استفاده را از این ردیف بودجه داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: رایزنی های خوبی شده و طرح های خوبی برای آن تعریف شده است و امیدواریم بیشترین استفاده را انجام دهیم.
 
شوهانی تصریح کرد: برخی از راه های روستایی استان ایلام به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده است و مسیر چم سرخ هازرمین – شله کش به حمیل – چشمه چاهی سفیدخانی و ملکشاهی از مسیر گنبد به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده که دو هزار کیلومتر از راه های روستایی را مرمت کنند.
 
این مسئول اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیاء قول داده در سریعترین زمان ممکن روی این راه های روستایی که خیلی مهم هستند کار کند.
 
و تصریح کرد: : استان در حال توسعه ایلام بیش از هر موضوعی نیازمند توسعه راه‌های ارتباطی است و این مهم در مناطق روستایی نیز از اولویت خاصی برخوردار بوده که باید مد نظر مسئولان امر باشد.
 
اجرای پروژه های راهسازی روستایی ایلام با شتاب بیشتر
عبداللع بهادری مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: هم اکنون پروژه های مختلفی در حوزه راهسازی در استان ایلام در حال انجام است که بهره برداری از آنها نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق روستایی استان دارد.
 
وی بیان داشت: با توجه به اختصاص دادن قير مورد نياز از طرف وزارت راه و شهرسازي با پيگيري اين اداره كل، پروژه هاي بهسازي و آسفالت در جاده هاي اصلي محورهاي مختلف استان و همچنين راه هاي روستايي انجام خواهد شد كه اين امر منجر به تحول قابل توجهي در جاده هاي استان می شود.
 
این مسئول بیان داشت: استان ایلام در حال حاضر دارای 41 کیلومتر بزرگراه، 641 کیلومتر راه اصلی، 863 کیلومتر راه فرعی، و یک هزار و 647 کیلومتر راه روستایی است.
 
وی عنوان کرد: اعتبار مناسبی در بودجه سال 93 برای تامین قیر رایگان به منظور بهسازی و توسعه راه های روستایی ایلام در نظر گرفته شده است که مدیران استان باید از این ظرفیت برای خدمات رسانی هرچه بیشتر در مناطق روستایی بهره ببرند.
 
وی بیان داشت: پروژه های متعددی در حوزه راهسازی استان ایلام به تازیگی در حال شروع است كه حاصل آن تحول عظیمی در جاده های استان بوده و تا پایان سال جاری مردم عزیز استان شاهد بهسازی و ایمن سازی بیش از پیش مسیرهای ارتباطی استان خواهند بود.
 
این مسئول بیان داشت: اعتبارات حوزه راهداری از 256 میلیارد ریال در سال گذشته به 320 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است که كه در صورت تحقق آن اداره كل راه و شهرسازی اقدامات مؤثری در زمینه ایمنی جاده های استان انجام خواهد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.