| کد خبر: 126862 |

بازگشایی قسمتی از محور بجنورد به جنگل گلستان عاملی مهم در کاهش تلفات تصادفات نوروزی

تین‌نیوز| رئیس پلیس راه خراسان‌شمالی گفت: بازگشایی قسمتی از محور بجنورد به جنگل گلستان عاملی مهم در کاهش تلفات ناشی از تصادفات طی ایام نوروز در استان است. 
 
سرهنگ علیرضا حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان‌شمالی، اظهارکرد: با توجه به کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی طی ایام نوروز در استان، عوامل مهمی از قبیل بازگشایی محورهای استان، رعایت قوانین از سوی رانندگان، مدیریت زمان در انجام سفرها، حضور پلیس و همکاری دستگاهای امدادی در کاهش این شاخص دخیل بودند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز سال جاری در محور بجنورد به جنگل گلستان، 20 کیلومتر در مسیر رباط قره بیل، 12 کیلومتر در محدوده مهمانک در آشخانه و 2.5 کیلومتر نیز در ورودی شهر بجنورد بازگشایی انجام شده بود.

حسین زاده افزود: خوشبختانه مردم امسال بیش از پیش به اطلاعیه های پلیس راه در خصوص ترافیک در محورهای مختلف توجه کرده و با وجود افزایش میزان تردد ها اما آهنگ شروع سفرها مناسب بود و مردم بحث مدیریت زمان در هنگام آغاز و پایان سفرهای خود را به نحو شایسته ای انجام دادند.

وی با اشاره به افزایش میزان بازندگی های طی ایام نوروز سال جاری، یادآورشد: به رغم بارش باران و برف و لغزندگی و مه گرفتگی در محورها که این عوامل همه دست به دست هم می‌دهند تا جاده ها در رانندگی ناایمن شوند، اما بازهم با رعایت مقررات از سوی رانندگان شاهد وقوع کمترین میزان تصادفات در این مواقع بودیم.

حسین زاده با بیان اینکه حضور پلیس نیز در کاهش تصادفات و انجام تخلفات حادثه ساز بسیار حائز اهمیت است، گفت: آشکار سازی نقاط حادثه خیز و ایمن سازی برخی از آنان، تفکیک محورها و خط کشی زرد بین محورهای دو طرفه نیز از اقدامات مهم در سال جاری محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال 26 هزار و 834 برگ جریمه، سال گذشته نیز 25 هزار و 955 مورد از سوی پلیس برای رانندگان متخلف صادر شده است.

حسین زاده با اشاره به مشارکت نیروهای امداد و نجات و دستگاه ‌های دخیل در این حوزه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از سوی نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان در هنگام بروز تصادفات مجروحان و مصدمان در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسین زاده افزود: در مجموع تعداد تصادفات فوتی و تعداد متوفیان طرح نوروزی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 33 درصدی برخوردار است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.