| کد خبر: 126417 |

◄ پیچ‌های پیچیده آزادراه زنجان تبریز

تین نیوز| چندی پیش بازدید معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از آزادراه تبریز- زنجان بهانه‌ای شد تا برخی کاربران تین‌نیوز دیدگاه‌های خود را در مورد این آزادراه بیان کرده و به ذکر مشکلات آن بپردازند.

پس از این بازدید بود که یک کاربر در پیامی که در تین‌نیوز منتشر شد، نوشت: « مسئولانی که از این آزادراه بازدید می‌کنند نواقص و کمبودهای آن را بعد از گذشت چندین سال از افتتاحش می‌بینند یا نه؟! دیگر در خیلی جاها از این آزادراه آسفالتی نمانده و چاله‌هایش کم مانده چرخ‌های تریلی‌ها را از جایش بکند چه برسد به سواری‌ها!

چاله‌ها و شیب جاده حتی بعضی وقت‌ها انگار فرمان ماشین را هم از دست آدم بیرون می‌کشد. ضمن این که به‌علت نبودن شهر بزرگی در نزدیکی آن از زنجان تا تبریز، هیچ اداره راهی نظارت آن‌را به‌عهده نمی‌گیرد و در نتیجه بعد از زنجان کیفیت آن فاجعه است. هم آسفالت و هم زیرسازی آن اشکال دارد که دچار نشست و ایجاد چاله می‌شود.

 به‌طور کل اگر آزادراه تهران تبریز را در نظر بگیریم قسمت زنجان تا تبریز آسفالتش بی‌کیفیت است. در صورتی که جاده ترانزیت و قدیم یا به‌خاطر بافت سنگلاخ و رودخانه‌ای‌ بودن ‌آن کمتر چاله دارد و یا این‌ که چون از وسط شهرها می‌گذرد ادارات راه و شهرسازی شهرها به آن توجه دارند و کیفیت آسفالتش از آسفالت آزادراه بهتر است.»

این کاربر در ادامه، نبود روشنایی در آزادراه زنجان تبریز را یکی دیگر از مشکلات این آزادراه عنوان کرد و نوشت: « نبود مراکز درمانی و امدادی حتی هلی‌کوپتر امداد به اندازه مناسب در آزادراه زنجان تبریز یکی دیگر از مشکلات این آزادراه است برای مثال نزدیکترین شهر به آزادراه میانه یا زنجان است که 80 کیلومتر فاصله دارد! بنابراین باید حداقل مراکز درمانی و حتی هلی‌کوپتر اضافه شود.

به طور کلی آزادراه زنجان تبریز باید از نظر امکانات رفاهی، استراحتی، درمانی، تعمیراتی روشنایی، خدماتی رسیدگی شود و نسبت به آزادراه تهران تا زنجان بسیار فقیر است. ضمن این که حضور پلیس راه هم در آن بیشتر شود. در حال حاضر در زنجان پلیس راه ده‌ها شهر به آن رسیدگی می‌کند در حالیکه در آذربایجان شرقی مراکز جمعیتی به‌قدری دورند که کمترین کنترل حاکمیت و نظارت بر آن است در نتیجه آزادراه به کیفیت نازل رسیده است.»

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی دیگر از کاربران نیز پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: مسیریابی آزادراه زنجان تبریز کاملا اشتباه بوده و تنها هدف سازندگان آن ارزان سازی ساخت این راه بوده است.

وی افزوده است: کاملا مشخص است که برای رسیدن به هدف ارزان سازی‌ آن از تمامی مزایای ساخت یک آزادراه چشم پوشی شده است!

این کاربر تاکید کرده است: این به اصطلاح آزادراه برای خودروهای باربری تقریبا غیرقابل استفاده است چرا که به هنگام بالا رفتن از گردنه‌های آن موتور کامیون‌ها می‌سوزد و اگر شانس بیاورند و از گردنه‌های این مثلا آزادراه بتوانند بالا بروند در سرازیری‌های آن ترمز می‌برند و یا واژگون می‌شوند و یا از شدت گرمای ترمز لاستیک‌هایشان آتش می‌گیرد!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 2 0

    بزرگراه شدن جاده قدیم راه حل مناسبی هست تا حداقل وسایل سنگین از انجا تردد کنند الان تا ابهر چهاربانده هست فقط قسمت میانه تا زنجان دوبانده هست لذا اگر از زنجان تا قره چمن چهار بانده شود میتواند نیاز ماشین های سنگین برطرف شود چون هموار است از بستان آباد تا مرند هم چهاربانده هست اگر از زنجان تا میانه هم. چهار بانده شود یک بزرگراه سراسری از تهران تا تبریز مرند شکل میگیرد و ازادراه هم از شر کامیون راحت میشود البته بزرگراه زنجان سرچم میانه سه بار مصوبه هیئت دولت شده ولی با پیشرفت ۱۰. درصد هنوز بودجه مناسب داده نشده رها شده است

  • ناشناس 0 1

    اخه شما چرا اینطورید میان بهتون خدمت میکنند میگیدید اون جور این جور با پنج میلیون خونه صاحب شدید میگید نمیدونم دیواراش مورچه داره واز این جفنگیات اتوبان ساختن بهترین اتوبان یه عده اصلا نمیدونن راهسازی چیه میان نظر میدن مشتی اتوبان زنجان تبریز یکی از مشکل وسخترین اتوبان ها بود فقط کوه بود کلا الان با سرعت میری بعد شما همون برو جاده قدیم که روبهرویی بخوابه بیاد رخ به رخ بکوبین به هم دست سازنده این اتوبان واقعا دردنکنه