| کد خبر: 12612 |

محور «بیرجند - قائن» جاده‌ی مرگ نام گرفت

تین نیوز | سرپرست پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: محور «بیرجند - قاین» پرحادثه‌ترین محور خراسان‌جنوبی در سه ماهه‌ی نخست سال بوده است.
 
سرهنگ «قاسمی» گفت: در سه ماهه‌ی نخست سال 414 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که از این تعداد 39 فقره فوتی، 274 فقره جرحی و 101 فقره به خسارت منجر بوده است.
 
وی افزود: برابر اعلام مرکز فرماندهی و کنترل انتظامی استان در نتیجه‌ی حوادث رانندگی در بهار امسال، 62 نفر فوت و 510 نفر مجروح شدند.
 
قاسمی افزود: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم و حمایت مسئولان، نسبت به مدت مشابه پارسال، تعداد تصادفات فوتی 22 درصد و شمار متوفیان 16 درصد کاهش داشته است.
 
سرپرست پلیس راه استان گفت: مهم‌ترین شکل تصادف‌های جاده‌ای استان در سه ماهه‌ی نخست سال، واژگونی با 54 درصد، وسیله‌ی نقلیه با یک وسیله‌ی نقلیه 22 درصد و وسیله‌ی نقلیه با موتورسیکلت 15 درصد بوده است.
 
وی مهم‌ترین علت حوادث رانندگی جاده‌ای در بهار 93 را عدم توجه به جلو عمدتاً ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی با 43 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 23 درصد، انحراف به چپ با 17 درصد و رعایت نکردن حق تقدم عبور با 10 درصد اعلام کرد.
 
سرپرست پلیس راه استان اظهار کرد: 28 درصد تصادفات جاده‌ای استان در بهار امسال در ساعت‌های پیک ترافیک عصرگاهی (20-16) رخ داده است.
 
این مقام انتظامی، مهم‌ترین وسائل نقلیه مقصر در تصادف‌های جاده‌ای سه ماهه‌ی نخست سال را سواری‌ها با 72 درصد، موتور سیکلت با 11 درصد، وانت بار و کامیونت با 11 درصد و کامیون و تریلی با 5 درصد برشمرد.
 
قاسمی، پرحادثه‌ترین جاده‌های استان از حیث شمار متوفیان را محور «بیرجند - قائن» با 19 درصد کل متوفیان ، محور «بیرجند - نهبندان» با 14 درصد کل متوفیان، محور «دیهوک - کرمان» و «فردوس - بشرویه» به نسبت مساوی هر کدام با 8 درصد کل متوفیان دانست.
 
وی با توصیف وضعیت محور «بیرجند - قائن» افزود: این محور به طول 100 کیلومتر به لحاظ کوهستانی بودن، داشتن پیچ‌های متعدد و طولانی است و از طرفی این محور جمع‌کننده ترافیک بارهای سنگین و ترانزیتی از مبدأ بندرعباس و بندر چابهار به مقصد مرز دوغارون و سرخس از یک سو و قرار گرفتن در مسیر مهم‌ترین دالان حمل مسافر استان از مبدأ سیستان و بلوچستان به مقصد مشهد مقدس و استان‌های شمالی کشور است.
 
سرپرست پلیس راه استان خاطرنشان کرد: ترکیب این دو نوع بار ترافیکی باعث می‌شود به لحاظ شرایط حاکم بر این جاده، در بیشتر مواقع بار سنگین ترافیک از وسائل نقلیه سبک در تعاقب وسائل نقلیه سنگین ایجاد شود و در بسیاری از موارد رانندگان وسائل نقلیه سبک با بی‌حوصلگی نسبت به سبقت اقدام کرده و بعلت عدم وجود میدان دید مناسب بعضاً تصادفات ناگواری در جاده رخ می‌دهد، درحالی که مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای در این محور انحراف به چپ بوده که در آن وسائل نقلیه بصورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کرده و با توجه به شدت زیاد این نوع برخوردها، آمار متوفیان و مجروحان افزایش می‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.