| کد خبر: 126075 |

سایه نظارتی مجلس برعملکرد مجتمع های خدماتی - رفاهی / ضرورت ایجاد مجتمع های رفاهی بیشتر در کشور

تین‌نیوز| عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت نامطلوب جاده ها و راه ها و همچنین مجتمع های خدماتی- رفاهی میان جاده ای، از بازدید برخی از اعضای کمیسیون متبوعش در ایام نوروز از این مجتمع ها خبرداد.

 
سیداحسن علوی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از وضعیت نامطلوب جاده ها و راه ها و همچنین مجتمع های خدماتی- رفاهی میان جاده ای، گفت: با توجه به آغاز سال جدید و قرار گرفتن در ایام نوروز باید تدبیر ویژه ای برای بهبود این مجتمع ها و راه ها صورت بگیرد.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد مجتمع های میان جاده ای و همچنین بهسازی و نوسازی مجتمع های موجود ضروری است، افزود:دولت باید با ارایه تسهیلات مناسب روند ساماندهی این مجتمع ها را در دستورکار خود قرار دهد.
ایجاد مجتمع های تفریحی –خدماتی در جاده ها از حجم بالای ترافیک می کاهد
وی با تاکید بر اینکه ایجاد مجتمع های تفریحی –خدماتی در جاده ها از حجم بالای ترافیک می کاهد، تصریح کرد: در صورتی که وضعیت راه ها اصلاح شده و ایجاد این نوع مجتمع ها صورت بگیرد کاهش نارضایتی مردم را شاهد خواهیم بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اشتغال زایی مجتمع های رفاهی- خدماتی گفت: ایجاد این نوع مجتمع ها می تواند صنعت گردشگری را رونق داده و به رشد آمار سفرها منجر شود.
علوی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی مجتمع های رفاهی – خدماتی میان راهی باید اهتمام بیشتری به رونق این مجتمع ها داشته باشد، افزود: واگذاری ساخت این مجتمع ها به به بخش خصوصی می تواند ساماندهی آن ها را سرعت ببخشد.
موانع پیش روی توسعه مجتمع های رفاهی خدماتی باید برداشته شود
وی ارایه نشدن تسهیلات از سوی بانک ها و قوانین دست و پاگیر را از جمله موانع توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خوانده و افزود: موانع این چنینی و همچنین عدم ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران ،عامل بی رونق ماندن مجتمع های رفاهی میان جاده ای است.
علوی ارایه تسهیلات بانکی را راهکار تسریع در راه اندازی مجتمع های میان راهی خواند و گفت: حمایت از بخش خصوصی برای رونق فعالیت این مجتمع ها امری غیرقابل انکار است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اوج گیری تلفات جاده ای در ایام نوروز همزمان با افزایش سفرهای برون شهری تصریح کرد: اگر مجتمع های رفاهی در میان راه ها وجود داشته باشد؛ به طورحتم کاهش تصادفات در نتیجه استراحت رانندگان در این مجتمع ها را شاهد خواهیم بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اعضای کمیسیون عمران مجلس به صورت کارگروه آماده بازدید از وضعیت مجتمع های رفاهی میان جاده ای بوده و در صورت لزوم گزارشی از آن را تقدیم کمیسیون خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.