| کد خبر: 12365 |

محور «زرند - کوهبنان» بعلت کمبود اعتبار در تعطیلی به سر می‌برد

تین نیوز | نماینده‌ی مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: محور«زرند - کوهبنان» یکی از جاده‌های اصلی این شهرستان است که آن هم بعلت کمبود اعتبار در تعطیلی به سر می‌برد.
 
به«حسین امیری خامکانی» با اشاره به مشکلات بخش عمران شهرستان زرند اظهار کرد: مشکل اصلی پروژه‌های عمرانی و راه‌های روستایی عدم اختصاص اعتبار است که موجب شده پیمانکاران کار اجرایی را متوقف کنند در حالی که زیرساخت‌ها کاملاً آماده‌ی اجراست.
 
نماینده‌ی مردم زرند در مجلس شورای اسلامی در ادامه به توقف ادامه‌ی روند پیشرفت ساخت دو بیمارستان در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: دو بیمارستان در شهرستان زرند در حال ساخت است که بعلت نبود اعتبار روند پیشرفت یکی از آنها به کلی متوقف و دیگری بسیاری کند پیش می‌رود، هم‌چنین بیمارستان قدیمی دیگری وجود دارد که به بازسازی نیاز دارد و معاونت وزارت راه در بازدیدی که داشته قول مساعد در این زمینه داده است.
 
وی افزود: محور «زرند - کوهبنان» یکی از جاده‌های اصلی این شهرستان است که آن هم بعلت کمبود اعتبار در تعطیلی به سر می‌برد.
 
امیری خامکانی هم‌چنین در رابطه با مشکلات اقتصادی موجود در زرند به بیکاری جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود ایجاد چند پروژه‌ی صنعتی در منطقه، مردم هم‌چنان بیکار هستند و اشتغال آنها نیازمند ثمر رسیدن هرچه سریع‌تر این پروژه‌هاست.
 
عضو هیئت رئیسه‌ی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها، یادآور شد: چند سالی است که در زرند نهضت استفاده از منابع غیردولتی و بخش خصوصی شکل گرفته است که نیازمند تأمین زیرساخت‌ها از سوی دولت است تا مشکلات منطقه‌ای برطرف شود، هم‌چنین لازم است دولت در اعطای مجوز و اعتبار سرعت بیشتری داشته باشد.
 
وی مسأله‌ی فضای کسب و کار و ایجاد دریچه‌ی واحد را از برنامه‌های دولت در زمینه‌ی اشتغالزایی دانست و یادآور شد: دولت طرحی تحت‌عنوان فضای کسب و کار و ایجاد دریچه‌ی واحد را ارائه کرده است اما مشکلات موجود سر راه این طرح هم‌چنان موجود است چنانچه اگر امروز سرمایه‌گذاری قصد انجام کار و ایجاد پروژه‌ در منطقه را داشته باشد تنها چندین ماه گرفتار دریافت مجوز و تسهیلات بانکی است در صورتی که قوانین لازم برای تسهیل روند خصوصی‌سازی موجود است.
 
نماینده‌ی مردم زرند در مجلس درباره‌ی مشکلات آموزشی و فرهنگی منطقه خاطرنشان کرد: چند واحد آموزش عالی در زرند موجود است که فعال هستند اما چون صرفاً در مقطع لیسانس فعالیت می‌کنند به توسعه نیاز دارند، هم‌چنین دانشگاه آزاد نیز در این شهرستان در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که البته دانشجویان خواستار پذیرش دانشجو در رشته‌های متفاوت هستند.
 
وی افزود: یک دانشکده‌ی پرستاری نیز در زرند وجود دارد که اقداماتی برای توسعه‌ی آن به دانشکده‌ی بهداشت محیط انجام شده است و این تغییر بعلت وجود واحدهای صنعتی بسیاری است که در منطقه وجود داشته و به متخصصان بهداشتی درمانی نیاز دارد.
 
امیری خامکانی با تأکید بر لزوم تربیت نیروی کار ماهر و بومی خاطرنشان کرد: تربیت نیروی کار ماهر نقش اصلی در زمینه‌ی تحقق «اقتصادی مقاومتی» دارد اما متأسفانه هنرستان‌ها و مراکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان زرند با کمبود تجهیزات روبرو هستند که وزیر آموزش پرورش در این زمینه قول تجهیز این مراکز را داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.