| کد خبر: 122990 |

جاده ترانزیتی بندر جاسک - قلعه گنج - رودبارجنوب - ریگان در انتظار همت مسئولان

تین‌نیوز| پروژه ناتمام شاهراه بین المللی بندر جاسک - قلعه گنج -رودبارجنوب-ریگان پروژه ای ماندگار از جنس نخواستن ونتوانستن است که تنها گوشه ای از محرومیت مردمان محروم جنوب کرمان است که توجه جدی مسئولان را می طلبد.

 

به گزارش جازموریان؛ موقعیت ممتاز شاهراه بین المللی بندر جاسک - قلعه گنج -رودبارجنوب-ریگان یک پروژه بی نظیری در تاریخ شهرستان های محروم  جنوب کرمان است که نقش بسیار تاثیرگذار در توسعه اقتصادی این  منطقه خواهد داشت به طوری که با احداث این محور دسترسی به آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان، به سهولت بیشتری صورت گرفته و و با احداث آن تحول شگرفی در زمینه اقتصادی در منطقه ایجاد می‌شود
هم اکنون  بعد از گذشت چندین سال از شروع به کار این طرح بزرگ وصرف  هزینه ده ها میلیاردی  ،بسیاری از قسمت های این آن نیمه کاره، رها شده و در قسمتهای ازاین مسیر  کار چندانی در آن صورت نگرفته و یا طرح، نیمه کاره رها شده است.

کلنگ پروژه جاده ترانزیتی بندر جاسک - قلعه گنج -رودبارجنوب-ریگان  در دولت قبل به زمین خوردکه در سالهای نخست با  پیشرفت بسیار خوبی روبه رو بود ولی اکنون با مشاهد روند پیشرفت  پروژه و علارغم گذشت این زمان طولانی، هنوز کار تکمیل آن انجام نشده و هیچگونه پیشرفتی در تکمیل این پروژه دیده نمی شود.
شروع این پروژه  به نوبه خود کار شایسته، به‌جا و مورد قبول شهروندان قلعه گنجی و همه شهرستان های که در مسیر این پروژه بودن قرار گرفته چرا که با تکمیل و افتتاح آن  روند پیشرفت همه شهرستان ها  نیز بیشتر می شد اما درعین حال، راکد ماندن این پروژه نیز مشکلات بسیار زیادی برای شهروندان  ایجاد کرده.

این جاده نه در کنار دره واقع شده، نه پر از پیچ و خم و سربالایی و سرازیری است  اما نام آن را جاده مرگ گذاشته‌اند ،و با اینکه روند ساخت واستاندارد سازی آن تکمیل نشده است تعدادزیادی از شهروندان را به کام مرگ کشانده،زیرا با شروع این راه ارتباطی بسیاری از شهروندان  قلعه گنجی و رودباری بجای طی نمودن مسیر طولانی برای رسید به مقصد نصف  مسیر قبلی را طی می کنند.

شاید دیدن غم و مصیبت خانواده های که  برای شرکت در عروسی  برادرشان  از این مسیر عبور می کردند و به یک باره عروسی تبدیل به عزا شده و  شش  نفر از شهروندان قلعه گنجی در این جاده جان دادن و یا خانواده ای که سرپست خود را از دست دادن و .... بهترین راه برای بیان دردی باشد که سال‌هاست در هنگام بدرقه مسافران جاده مرگ، به تن بستگان ایشان می‌نشیند؛ مقصد قندهار هم که باشد، نگرانی خانواده ها برای طی کردن این از مسیر منحصر می‌شود؛‌‌ همان مسافتی که با پسوند «مرگ» می‌شناسندش.

مسیر ترانزیتی  شهرستان های بندر جاسک - قلعه گنج -رودبارجنوب-ریگان به دلیل رخدادهای بیشماری که در آن به وقوع پیوسته است و فقط قسمتی از آن در شهرستان قلعه گنج بوده، از سوی بسیاری از مردم  به جاده مرگ لقب گرفته که چندین سال از شروع آن میگذرد ولی هنوز کار ساخت آن به پایان نرسیده است .
جاده بین المللی بندر جاسک - قلعه گنج -رودبارجنوب-ریگان با  چنین کارکردهای بی نظیری در بعد استانی و کشور می باشد که  در صورت تکمیل  فرصت هایی استثنایی زیادی در عرصه های اقتصادی و جذب گردشگر در عرصه های تاریخی  طبعیی و ... می باشد که با بهربرداری از آن نقش ویژه را برای پیشرفت این شهرستان  وهمه شهرستانهای که در مسیر این جاده قرار دارند بازی خواهد کرد.

مزیت های بی شمار شاهراه بین المللی  بندر جاسک - قلعه گنج -رودبارجنوب-ریگان به قدری ممتاز و مهم است که نمی توان به راحتی از  عدم تکمیل  وبهربرداری آن چشم پوشید و آن را به حال خود رها کرد که می طلبد مسئولین مربوطه برای تکمیل و بهربرداری از این پروژه بسیار مهم  اقدام کنند.

قلعه گنج در فاصله 391کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد که علاوه بر تاریخی بودن و انتخاب این شهرستان به  شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور در مسیر جاده ترانزیتی  جاده ترانزیتی بم قلعه گنج وبندر جاسک نیز واقع است و شاهراه ارتباط سه استان سیستان وبلوچستان کرمان وهرمزگان می باشد که با تکمیل و افتتاح این مسیر خود  دلیل مناسبی برای رفت و آمد خودروهای فراوان از این شهر تاریخی و گردشگری بود وباعث خروج این شهرستان از وضعیت فعلی می باشد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.