| کد خبر: 119975 |

تصادف فوتی درون شهری در زنجان۸ درصد کاهش دارد

تین‌نیوز| رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماهه سالجاری تصادفات فوتی درون شهری درزنجان ۸ درصد کاهش دارد.
 

سرهنگ رمضان آفریدون در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش۸ درصدی تصادفات فوتی درون  شهری طی۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان زنجان خبر داد و افزود: طی سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۴نفر بر اثر تصادفات داخل شهری در استان زنجان کشته شدند که این تعداد طی سالجاری به۲۲ نفر رسبده دو نفر کمتر کشته شده اند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: طی این بازه زمانی بیش از هزار و ۹۲۰فقره تصادف جرحی در درون‌شهری زنجان رخ‌داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و تصادف خسارتی هم در این ۱۰ ماهه سالجاری ۴۶۲ فقره بوده که سال گذشته در همین بازه زمانی ۴۹۳ فقره تصادف خسارتی بوده که ۶ درصد کاهش دارد. 
آفریدون تأکید کرد: علت بیشتر تصادفات درون شهری طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان زنجان توجه نکردن به جلو۳۴ درصد،  رعایت نکردن حق تقدم و سبقت ناگهانی ۲۹درصد  و تغییر مسیر ناگهانی ۵ درصد بوده است. 

وی افزود: متاسفانه طی۱۰ ماهه سالجاری ۳۶.۵ درصد ازتصادفات را موتور سواران مقصر بودند، تصریح کرد: موتورسواران به علت اینکه از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند بیشترین تصادفات  فوتی درون‌شهری را به خود اختصاص می‌دهند و در این ۱۰ ماهه سالجاری ۸ نفر از کشته شدگان موتور سواران بودند. 

آفریدون یاد آورشد: متاسفانه عابرین پیاده هم در تصادفات نقش بسیاری مهمی را دارند و  به جای عبور از پیاده رو ها از سواره روها تردد می کنند که این خود تصادفات را تشدید می کند و ۵۰ ددرصد فوتی ها ۲۲ نفر را عابرین پیاده به خود اختصاص می دهند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه رانندگان در حین رانندگی اقدام به صحبت کردن با تلفن همراه می کنند و این امر از عوامل موثر در وقوع تصادفات است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.