| کد خبر: 116984 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

پیشرفت ۵۴ درصدی احداثباند دوم محور بیرجند – قاین خراسان جنوبی

تین نیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی کشور و کمبود اعتبارات بخش عمرانی به ویژه در خراسان جنوبی، اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته قابل‌تأمل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۱۵۱ کیلومترمربع وسعت دارد و جزء سومین استان پهناور کشور محسوب می‌شود، گفت: اداره کل راه و شهرسازی با طول راه‌های ۱۶ هزار و ۲۲۲ کیلومتر اولین اداره کل از نظر وسعت و پراکندگی راه‌ها در سطح کشور است.

هزار و ۷۳۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه در استان
وی افزود: هم‌اکنون هزار و ۷۳۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه در استان در حال اجراست که از این میزان ۳۹۸ کیلومتر در حال بهره‌برداری، ۵۳۵ کیلومتر در دست اجرا و ۷۹۴ کیلومتر هم در دست مطالعه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: علاوه بر این از تعداد ۹۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، ۸۰۰ روستا از نعمت راه آسفالته برخوردار هستند.

کارهای شاخص دولت یازدهم در استان
جعفری به مهم‌ترین اقداماتی که در دولت تدبیر و امید انجام شده اشاره کرد و افزود: احداث بیش از ۲۰۰ کیلومتر باند دوم بزرگراه، تکمیل و بهره‌برداری از ۶۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی، تکمیل و بهره‌برداری از ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و ترمیم و روکش هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌ها در سطح استان و همچنین احداث بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی شهرستان طبس از جمله این کارهاست.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی احداث باند دوم محور بیرجند - قاین
مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: طول محور بیرجند-قاین –گناباد (حوزه استان) ۱۷۵ کیلومتر است که ۹۴ کیلومتر از این محور به بزرگراه تبدیل شده و ۸۱ کیلومتر باقی‌مانده در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در محور بیرجند –قاین ۲۲ کیلومتر بزرگراه شده که ۷۸ کیلومتر باقی‌مانده در دست اجرا است افزود: حجم خاک‌برداری در این محور ۵ میلیون مترمکعب و تعداد ابنیه فنی حدود ۵۰۰ دستگاه پل است.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان کرد: از سال ۹۳ سه پیمانکار جدید در این محور شروع به کار کرده‌اند که تاکنون بیشتر روی عملیات خاکی و ابنیه فنی در قسمت‌هایی از محور فعالیت داشته‌اند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده انشاءا... تا پایان سال مالی ۹۵ (تیرماه ۹۶) ۲۰ کیلومتر دیگر از این محور به بهره‌برداری خواهد رسید.

ترافیک عامل کندی کار
جعفری با اشاره به مشکلاتی که در این محور وجود دارد، ادامه داد: با توجه به افزایش ترافیک محور بیرجند و قاین به ویژه عبور تریلرهای ترانزیت و همچنین کوهستانی بودن مسیر، مشکلاتی به وجود آورده که باعث شده زمان اجرایی شدن این پروژه افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش تصادفات و تلفات در این محور اولویت اصلی راه و شهرسازی بازگشایی هر چه بیشتر قطعات باند دوم و رفع نقاط حادثه‌خیز در این محور است.

اولویت‌های اداره راه و شهرسازی در محور بیرجند – قاین- خضری
جعفری به برنامه‌های اجرایی امسال اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده با پلیس‌راه استان مقرر شد هفت نقطه پرحادثه در این محور ایمن‌سازی شود که شامل روشنایی ورودی شهر بیرجند از پلیس‌راه تا انبارهای شرکت نفت، احداث زیرگذر سه‌راهی مرک به‌صورت رفت و برگشت جهت حل مشکل تردد شهرستان در میان و بخش مرکزی تقاطع با محور اصلی، رفع موانع دید، ایمن‌سازی ورودی آرین شهر، تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح سه‌راهی روم (تقاطع محور سرایان و فردوس با محور اصلی) آماده افتتاح، اصلاح پیچ خرواج در محدوده روستای بیدمشک قاین با توجه به واژگونی‌های زیاد در این نقطه (انجام شده)، اصلاح پیچ سلیمانی در محور خضری –گناباد (انجام شده) که انتهای حوزه استحفاظی استان می شود.

وی تأکید کرد: انشاءا... در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، دوبانده سازی این محور در سال ۹۷ به پایان خواهد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.