| کد خبر: 113294 |

◄ راهدار، تجهیزات و مدیریت سه رکن اصلی حوزه نگهداری راه‌هاست

تین‌نیوز| رئیس شورای حمل‌ونقل گلستان، راهدار، تجهیزات و مدیریت را سه ركن اصلی حوزه نگهداری راه‌ها بیان كرد و گفت: در این بین راهداران كسانی هستند كه عشق و علاقه به كارشان را دارند و این موضوع در بین تك تك نیروهای راهداری استان قابل مشاهده است.

به گزارش تین‌نیوز، «ابراهیم مبارك قدم» روز یكشنبه در مراسم گرامیداشت هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: كار سخت راهداری بدون داشتن علاقه امكان پذیر نیست.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اینكه پاسخ عشق و علاقه راهداران به این كار سخت، انجام اقدامات لازم و اساسی برای معیشت آنان است، افزود: امسال این موضوع به دلایل مختلف با فراز و نشیب بسیار روبرو بوده اما با پیگیری های مستمر از مقامات استان، مشكلات بخش نیروهای راهداری تا پایان سال انشاا...حل خواهد شد.

مبارك قدم اظهار كرد: اما چون نگهداری راه بدون نیروی راهداری معنی ندارد لازم است در حفظ و نگهداری این نیروها فكر اساسی انجام شود.

مبارك قدم با بیان اینكه ناوگان فعلی جوابگوی ماموریت‌های راهداری نیست، گفت: استان گلستان در بخش ماشین‌آلات نیاز به نوسازی دارد و مشكل كمبود و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری در كوتاه مدت باید با استفاده از توانمندی بخش خصوصی جایگزین شود.

وی ادامه داد: در بخش مدیریت نیز باید توسعه نظارت تصویری و موتورینگ راه‌ها توسعه پیدا كند چون در عصر حاضر یكی از روش‌های مهم جهت كنترل و هدایت امكانات است.

رئیس شورای حمل‌ونقل گلستان اظهار كرد: آمار 9 ماهه امسال كامل استخراج شده ولی اطلاعات اولیه بیانگر كاهش تا 10 درصد برخی از اتفاقات جرحی، فوتی و خسارتی است كه بزودی تعیین خواهد شد.

 به اعتقاد وی، انتزاع راهداری و ادغام آن با اداره كل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و ایجاد مدیریت واحد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ایمنی بیشتری را در نگهداری راه‌ها و حمل‌ونقل بوجود خواهد آورد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، مبارك قدم گفت: امسال با توجه به اینكه زودتر از موعد به استقبال زمستان رفته‌ایم امیدواریم عوامل راهداری مستقر در راه‌های استان با همكاری پلیس‌راه، هلال احمر و اورژانس رضایتمندی سفرها را در جاده‌ها فراهم آورند.

26 آذر تا یكم دی ماه هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نامگذاری شده است.
مراسم گرامیداشت این هفته در گلستان با حضور مقامات دستگاه‌های اجرایی، راهداران، رانندگان، واحدهای صنفی حمل‌ونقل و فعالان و دست اندركاران این بخش برگزار شد.

مدیركل مدیریت بحران و مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده تشكل های صنفی استان نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. در پایان از راهداران و رانندگان نمونه گلستان نیز قدردانی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.