| کد خبر: 1109 |

مخالفت جدی نمایندگان کرج و مازندران با اجرای طرح

طرح زوج و فرد جاده چالوس؛ آری یا خیر؟

تین نیوز | جاده چالوس به‌عنوان چهارمین جاده زیبای جهان اما یكی از پرترافیك‌ترین مسیرهای ترددی در كشور است كه بخصوص در ایام خاص نظیر تعطیلات تابستان و ایام نوروز با ترافیك بسیار روبه‌رو می‌شود. این جاده كه 80كیلومتر از آن در حوزه استحفاظی استان البرز واقع شده،‌ به طول 150كیلومتر از ابتدای شهرستان كرج آغاز شده و تا شهرستان چالوس در استان مازندران امتداد دارد.

میزان تردد در این جاده به استناد آمار پلیس راه در ایام خاص تا 300هزار خودرو در روز نیز می‌رسد كه این امر تبعات خاص خود را داراست. تاكنون طرح‌های مختلفی برای ساماندهی ترافیك و كاهش آن در جاده چالوس اجرایی شده كه محدودیت حركت وسایل نقلیه سنگین و یك طرفه شدن آن در برخی روزها بخشی از این طرح است.

اما سال گذشته معاون وقت استاندار البرز سخن از طرح زوج و فرد كه رئیس پلیس راهور پیشنهاد داده بود به میان آورد و داد خیلی‌ها درآمد. بر اساس این طرح كه پیشنهاد شده بود به منظور كاهش ترافیك، حفظ جاده چالوس به‌عنوان جاذبه‌ گردشگری و نیز كاهش خسارات و ترافیك كرج این جاده همواره مشمول طرح زوج و فرد تردد خودروها باشد، مردم محلی ساكن در طول جاده چالوس در دو استان البرز و كرج منظور نشده بودند و همین امر باعث شد طرح یاد شده در حد حرف مانده و بایگانی شود،‌ اما چند روز قبل مجید سریزدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز دوباره خبر از اعمال طرح زوج و فرد خودروها داد كه این امر نگرانی‌هایی در میان ساكنان روستاهای این جاده ایجاد كرد و اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها در این جاده دوباره نقل محافل شد.

جاده چالوس شریان حیاتی غرب مازندران با كرج و تهران است
محمدعلی رجبی ساكن روستای كندر در جاده چالوس در این خصوص به خبرنگار كسب‌وكار گفت: زمانی كه مردم شاد و خوشحال به مقصد مسافرت خود در حركتند جاده برای اهالی بومی جهنم می‌شود.

در طول این جاده بیمارستان یا كلینیكی وجود ندارد كه در مواقع بحرانی از آن استفاده شود و زمانی كه ترافیك در این جاده ایجاد می‌شود امكان دارد، بیماری از اهالی نتواند خود را به بیمارستان برساند. رجبی تاكید كرد: همچنین یك طرفه كردن جاده باعث می‌شود كه اهالی در معیشت خود دچار مشكلات بسیار جدی شوند و مسئولان پیش از هر چیز باید فكر اهالی بومی و دائمی منطقه باشند. یك شهروند ساكن چالوس گفت: برای رفع خیلی از نیازها از جمله خرید كلی از بازار، درمان و نیز تحصیل عده زیادی از شهروندان مدام بین چالوس و كرج یا تهران آمد و شد دارند. از طرفی مسافركشی بین دو شهر چالوس، كرج و تهران از مشاغل شماری از ساكنان چالوس است كه در صورت اجرای طرح‌هایی خاص، زندگی آنها مختل خواهد شد. عباس قربانی افزود: در غرب مازندران امكانات كم است و مردم به انواع مختلف به خدمات در تهران و كرج نیازمندند و به همین دلیل جاده چالوس شریان حیانی زندگی آنهاست كه هر گونه تغییر در قوانین آمد و شد در آن می‌تواند، مشكل ساز باشد. وی گفت: اجرای چنین طرحی در صورت اجرای كامل بزرگراه تهران شمال شاید امكان‌پذیر باشد.

300 روستای جاده چالوس با طرح زوج و فرد دچار مشكل می‌شوند
دبیرمجمع نمایندگان مازندران در این خصوص گفت: با توجه به 300روستای ساكن در حاشیه جاده چالوس اجرای این طرح مشكل امنیتی به‌وجود می‌آورد.قاسم احمدی‌لاشكی با انتقاد از طرح زوج و فرد جاده چالوس گفت: این منطقه شهری نیست كه بخواهند طرح زوج و فرد را در آن اجرا كنند، تعدادی از مردم بخصوص رانندگان حمل‌ونقل عمومی از قبال این جاده كسب روزی می‌كنند، از طرفی با توجه به ضعف‌های موجود در غرب مازندران، مردم برای امور درمانی،‌اقتصادی و... باید به تهران و كرج مراجعه كنند كه اجرای این طرح آنها را دچار مشكل می‌كند. وی تصریح كرد: به جای اجرای این طرح‌ها به‌دنبال این باشند كه آزاد راه را به پایان برسانند.
 
مخالفت جدی نماینده كرج با اجرای طرح زوج و فرد در جاده چالوس
نماینده مردم كرج در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن مخالفت با اجرای این طرح گفت: اجرای طرح زوج و فرد در تمام ایام سال در محور كرج -چالوس به هیچ‌وجه منطقی نیست و اقدامی نسنجیده و غیركارشناسی است. عزیز اكبریان افزود: نمایندگان مردم كرج در مجلس شورای اسلامی به شدت با این طرح مخالف هستند واجرایی شدن آن را تایید نمی‌كنند زیرا بدون شك اجرای این طرح بخشی از سفرها به این منطقه گردشگری را با محدودیت مواجه می‌سازد و به ساكنان محلی نیز لطمه می‌زند. وی تاكید كرد: اگر جاده تهران شمال سریع‌تر به پایان برسد،‌اساسا موضوع ترافیك جاده چالوس خود به خود حل خواهد شد و حتی می‌توان طرح‌های خاص برای حفاظت بیشتر از آن ارائه داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابوالفضل 0 0

    نمایندگان محترم مردم در مجلس، مسولین محترم وزارت راه و شهر سازی، قطعا نسبت به اهمیت راه اندازی قطعه اول اتوبان تهران - شمال واقف اند. پس لطفا برای برطرف شدن این مشکل جدی مردم نسبت به اتمام این قطعه اهتمام ویژه لازم است. با تشکر.

  • حسن 0 0

    بسیار عجیب است. همه مسولین و مردم از اهمیت فاز یک بزرگراه شمال میگویند و وزیر محترم نیز خیلی وعده ان را داده ولیکن روند اجرا بسیار کند وتقریبا متوقف گردیده. معلوم نیست این مشکل به دست چه کسی بایستی مرتفع گردد.

  • رضا 0 0

    قابل توجه عزیزان و دلسوزان این مرز و بوم. پس از اخرین بازدید وزیر از قطعه یک اتوبان شمال بود که گارگاه شرکت چینی تعطیل گردید. اقایان نماینده از وزیر توضیح بخواهندکه علت چیست.

  • عتی 0 0

    اگر اقای نیکزاد وزیر می ماند و با ان شتابی که کار جلو می رفت این طرح بسیار مهم ملی که جنبه حیثیتی هم بخود گرفته سال ۹۴ به اتمام میرسید. ولی افسوس

  • بهنام 0 0

    حالا که وزارت راه از اجرا و احداثاین پروژه ناتوان است بهتر است مدیریت این طرح را به شهرداری تهران بدهد. بطور حتم این کار سر و سامان خواهد گرفت.