نگاهی به آخرین وضعیت آزادراه اراک - خرمآباد
تین نیوز | فاز اول آزادراه اراک - خرمآباد به عنوان یکی از اصلیترین حلقههای اتصالی کریدور شمال به جنوب کشور به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
این آزادراه که بناست با طول 135 کیلومتر ساخته شود، در اتصال چند راه اصلی غرب و مرکز کشور نقشی حیاتی ایفا خواهد کرد.
طبق برنامهریزیهای انجام شده با آغاز به کار این پروژه، آزادراه پل زال - خرمآباد به آزادراه قم - تهران و ساوه - سلفچگان متصل کند و البته با اتصال آزادراهی استانهای غربی به مرکز سرعت رفت و آمد جادهای به اصفهان و استانهای جنوبی را بالا ببرد.
آزادراه اراک - خرم آباد، مسیر کنونی را بیش از 45 کیلومتر کاهش میدهد و البته کاهش خسارات جادهای، کاهش استهلاک خودروهای عبوری و ارتقا وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه نیز از دیگر اهداف این پروژه بزرگ به شمار میرود.
این آزادراه در جریان یکی از سفرهای استانی دولت قبل کلنگ زنی شد و پس از آن وارد مراحل آماده سازی و ساخت و ساز شد.
طبق قراردادهای منعقد شده کار مشارکت احداث این پروژه بر عهده وزارت راه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است که مسوولان شرکت ساخت قول راه اندازی آن ظرف سه سال آینده را دادهاند.
هرچند این پروژه نیز مانند بسیاری از دیگر طرحهای زیربنایی کشور از مشکل کمبود نقدینگی رنج میبرد.
کل اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت آزادراه اراک - خرم آباد 1150 میلیارد تومان است که به گفته معاون ساخت افتتاح فاز اول این پروژه 600 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
به گفته خادمی احداث کل پروژه در زمان موعود سه سال نیز منوط به دسترسی سالانه به بودجهای 400 میلیارد تومانی است.
با توجه به بازدید چند نمونه گذشته معاون اول رییس جمهوری از این پروژه سفر استانی هیات دولت به لرستان، به نظر میرسد آزادراه اراک - خرمآباد از جمله طرحهایی خواهد بود که مورد توجه دولتمردان قرار میگیرد و این امر شاید گره چندین ساله این پروژه را باز کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.