| کد خبر: 10863 |

تکمیل جاده چهار خطه پلدختر - خرم آباد از خواسته های مردم از رییس جمهور است

تین نیوز |  فرماندار پلدختر گفت: تکمیل جاده چهار خطه پلدختر - خرم آباد یکی از خواسته های مردم از رییس جمهور است.
قدرت الله ترابی نژاد عصر چهارشنبه در جمع با شکوه مردم و مسئولان پلدختر در مسجد جامع این شهر افزود: شهرستان پلدختر دارای 520هزار هکتار زمین کشاورزی بوده که 75 درصد آنها دیم است و  از میانگین کشوری در این زمینه پایین تر هستیم.
 
وی عنوان کرد: بخش کوچکی از این زمین های کشاورزی از طریق موتور تلمبه ها که در حاشیه رودخانه کشکان قرار دارند زیر کشت آبی رفته اند.
 
ترابی نژاد گفت: این شهرستان به رغم داشتن پنج رودخانه دایمی کشکان، سیمره، چولهول، مادیان رود و زال از حوزه شهرستان پلدختر متاسفانه به علت زیرساخت های اقتصادی نتوانسته زمین های کشاورزی خود را آبی کند.
 
وی با بیان این که عملیات اجرایی ایستگاه های پمپاژ واشیان، جایدر، بن بازه، رنگین بان، روبند جلگه، آمیران کوشکی و غیره در سال های گذشته به منظور آبی کردن بیش از 6 هزار هکتار از این اراضی دیم شهرستان آغاز شده ولی تا کنون هیچ کدام به سرانجام نرسیده است، عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار و تکمیل این پروژه ها تحولی عظیم در اشتغال، تولید و اقتصاد شهرستان پلدختر به وجود خواهد آمد.
 
وی گفت: شهرستان پلدختر علی رغم وجود معادن و منابع عظیم نفت، سنگ گچ، سنگ آهک و غیره از وجود داشتن صنعت محروم است.
 
ترابی نژاد افزود: کلنگ احداث پالایشگاه نفت پلدختر در سال 1388به زمین زده شد ولی امروز وزارت نفت با تامین خوراک این پالایشگاه مخالفت می کند.
 
وی گفت: کارخانه سیمان شهرستان پلدختر به علت عدم گشایش اعتبار از سوی بانک ملی با پیشرفت فیزیکی 20درصد هنوز بلاتکلیف است.
 
فرماندار پلدختر گفت: عملیات اجرایی استخر شنای پلدختر در سال 87 آغاز شده ولی متاسفانه با گذشت هفت سال هنوز در حد پی و فنداسیون است.
 
وی افزود: آزاد راه خرم آباد - پل زال یک پروژه ملی است و کار مثبتی است ولی این آزاد راه مردم شهرها و روستاهای در مسیر آن را در حاشیه قرار داده که باید در این خصوص پیگیری و رسیدگی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.