| کد خبر: 102960 |

پوشش ۲۱۰ نقطه از خراسان جنوبی برای بررسی مشکلات ترافیکی

تین‌نیوز| جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: فعال کردن 35 دستگاه خودرو، به کارگیری 225 نفر از نیروهای پلیس راهور و پوشش 210 نقطه از استان برای بررسی مشکلات ترافیکی از جمله برنامه‌های پلیس راهور به مناسبت مهرماه است.

 
علیرضا عباسی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی، اظهار داشت: در مهرماه سال گذشته 18 درصد از مجروحان سوانح رانندگی استان دانش‌آموزان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال گذشته بیشترین دلایل تصادفات درون شهری استان مربوط به عدم رعایت حق تقدم بوده است، تصریح کرد: بیشترین زمان تصادفات در این مدت زمان تعطیلی مدارس بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین مصدومان حوادث رانندگی در معابر درون شهری استان در مهرماه سال گذشته بین 18 تا 25 سال سن داشته‌اند.

عباسی افزود: همچنین در بیرجند بیشترین تصادفات در مهرماه سال گذشته در بلوار شهید مدرس بیرجند با سه فقره تصادف فوتی و بلوار پیامبر اعظم(ص) این شهر با یک فقره تصادف فوتی اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: از مجموع تصادفات مهرماه سال گذشته 16 درصد جزو تصادفات فوتی و 10 درصد جرحی بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع تصادفات درون شهری استان در مهرماه سال گذشته 64 درصد مربوط به بیرجند بوده است، گفت: با توجه به این آمار نیاز است تا توجه ویژه‌ای به مباحث ترافیکی در این شهر صورت گیرد.

عباسی یادآور شد: عابران پیاده 20 درصد از مصدومان تصادفات درون شهری استان در مهرماه سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی به برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان به مناسبت آغاز فعالیت مدارس در مهرماه اشاره کرد و گفت: فعال کردن 35 دستگاه خودرو، به کارگیری 225 نفر از نیروهای پلیس راهور، همکاری 15 پلیس افتخاری و 250 همیار پلیس، به کارگیری 48 دستگاه موتورسیکلت و پوشش 210 نقطه از استان برای بررسی مشکلات ترافیکی از جمله این اقدامات و برنامه‌هاست.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی به ارائه پیشنهادات پلیس راهور استان برای طرح استقبال از مهرماه و آغاز فعالیت مدارس پرداخت و افزود: رفع نقص هندسی و ایمن‌سازی معابر به ویژه معابری که مورد استفاده اغلب دانش آموزان است، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و تخلفات ساکن در مسیر تردد دانش‌آموزان به صورت ویژه توسط پلیس، همکاری برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، استفاده از دانش‌آموزان آموزش‌دیده و باتجربه به عنوان پلیس مدارس در طول مسیرهای منتهی به مدارس توسط مدیران مدارس، همکاری رسانه‌های جمعی در راستای آگاه‌سازی عمومی، جلوگیری از حفاری، آموزش به رانندگان سرویس مدارس، نظارت بر سرویس‌های مدارس و ایمن‌سازی مدارسی که درب خروجی آنها رو به خیابان‌های اصلی است، از جمله این پیشنهادات است.

عباسی یادآور شد: همچنین تهیه و ابلاغ طرح ترافیکی بازگشایی مدارس به تمامی شهرستان‌های استان، آماده‌باش تمامی کارکنان پلیس راهور استان تا 17 مهرماه، تهیه لباس پلیس مدرسه با همکاری شهرداری‎ها، تهیه تراکت آموزشی با موضوع استفاده از سرویس مدارس، تهیه و ابلاغ منشور اخلاقی و ترافیکی توسط پلیس راهور و آموزش و پرورش برای رانندگان سرویس مدارس، برگزاری دوره آموزشی برای تمامی دانش‌آموزان مدارس حاشیه خیابان‌های اصلی در هفته نخست و دوم مهرماه، پیش‌بینی پارک ترافیک سیار، خودداری از تردد خودروهای سنگین در معابر دورن شهری به ویژه در حریم مدارس، برخورد جدی با موتوسیکلت‎سواران متخلف به ویژه در حریم مدارس دخترانه، بازدید از خودروهای سرویس مدارس از نظر تجهیزات ایمنی و حضور کارکنان پلیس راهور در ساعات آغاز و تعطیلی مدارس در معابر به ویژه در جلوی مدارس از جمله اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای اجرای طرح استقبال از مهرماه است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.