| کد خبر: 102926 |

رانندگان وانت بارها ملزم به دریافت بارنامه شدند

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: همه رانندگان وانت بارهایی که اقدام به حمل بار در مسیرهای بین شهری و جاده ای می کنند، ملزم به دریافت بارنامه شدند.


ایرج دست نشان افزود: مجوزهای رانندگان وانت بار در خصوص بارنامه، شرایط و ضوابط حمل بار و نحوه فعالیت، 34 روز دیگر از 'اول آبان' در جاده های کشور کنترل و اعمال قانون می شوند.

وی تاکید کرد: همه وانت بارهایی که اقدام به حمل بار در جاده ها و مسیرهای بین شهری می کنند، ملزم به دریافت بارنامه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: صدور مجوز فعالیت برای وانت بارها ضروری است و برای ورود به بخش حمل و نقل بار در مسیرهای برون شهری و صدور این مجوز، حداقل سن رانندگان این وسایط نقلیه نیز همچون سایر ناوگان حمل بار 23 و حداکثر 55 سال اعلام شده است.

دست نشان اظهارکرد: شرایط فعالیت رانندگان وانت بارهای برون شهری مطابق با دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی، تابع اصلاحیه های بعدی آن خواهد بود.

وی مدارک لازم برای متقاضیان رانندگی وانت بار و صدور مجوز فعالیت را برخورداری از حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی و برای متقاضیانی که ظرف یک سال از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت نام کنند، ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سوادآموزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در مورد رانندگان بخش حمل و نقل روستایی و همچنین رانندگانی که سابقه پرداخت حق بیمه دارند، تا سقف 10 سال به حداکثر این سن '23 سال' اضافه و از 33 سال محاسبه خواهد شد.

دست نشان یادآورشد: هم اکنون آمار دقیقی از تعداد وانت بارهای حمل کالا در جاده های بین شهری استان زنجان در دست نیست و از نخستین روز آبان امسال با دریافت بارنامه توسط رانندگان این ناوگان بانک اطلاعاتی تشکیل و آمار این قشر فعال محقق خواهد شد.

استان زنجان 170 دستگاه اتوبوس، 336 دستگاه مینی بوس و 611 دستگاه خودروی سواری و حمل و نقل ناوگان باری در این استان نیز چهار هزار و 891 دستگاه است.

در حال حاضر 20 دوربین ثبت تخلف رانندگان در آزاد راه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز نصب شده است.
استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگ راه، راه های اصلی، فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و 10 هزار و 400 کیلومتر نیز راه هم سنگ است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.