| کد خبر: 4817 |

کارت‌های مدت‌دار مترو هم معطل اجرای هدفمندی / جزئیات تخفیف‌ها

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات کامل کارت‌های مدت‌دار مترو و اتوبوس را با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تشریح کرد و گفت: صدور کارت‌های مدت‌دار مترو و اتوبوس بر اساس مصوبه شورای شهر از ابتدای سال جاری قابلیت اجرایی شدن دارد اما به احتمال زیاد توزیع این کارت‌ها در انتظار اجرای هدفمندی یارانه‌ها است.
 
ابوالفضل قناعتی  در مورد گروه‌هایی که کارت مترو و اتوبوس به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کارت ویژه والدین (پدر و مادر) و همسر شهدا، جانبازان 25 درصد به بالا و معلولان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته و آنها می‌توانند از اتوبوس و مترو به صورت رایگان استفاده کنند.
 
وی با اشاره به کارت ویژه منزلت که مربوط به بازنشستگان است، خاطرنشان کرد: با ارائه این کارت بازنشستگان آنها می‌توانند از 90 درصد تخفیف استفاده از این کارت‌ها بهره‌مند شوند.
 
عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه کارت ویژه تخفیف 50 درصدی نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان صادر و توزیع خواهد شد، گفت: این دو گروه می‌توانند از تخفیف 50 درصدی مربوط به این کارت‌ها استفاده کنند، این در حالی است که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و دانش‌آموزان نیز بر اساس تدابیر اندیشیده شده که به احتمال زیاد صدور کارت دانش‌آموزی خواهد بود از تخفیف 50 درصدی استفاده خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز از تخفیف 50درصدی به منظور استفاده از کارت‌های مدت‌دار مترو و اتوبوس بهره‌مند خواهند بود.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در تشریح جزئیات کامل این کارت‌های مدت‌دار که بجای کارت‌های مدت‌دار قبلی مترو و اتوبوس صادر خواهد شد، اظهار کرد:‌این کارت‌ها از تاریخ صدور یکسال اعتبار دارد و مبلغ خاص تعیین شده‌ای در آن شارژ شده است که این رقم معادل 80 هزار تومان خواهد بود.
 
وی افزود:‌ در حالی که کارت مدت‌دار مترو و اتوبوس به مبلغ 80 هزار تومان شارژ شده است، اما استفاده‌کنندگان از آن که گروه‌های خاص اشاره شده بودند تا سقف 120 هزار تومان می‌توانند از این کارت استفاده کنند و این در حالی است که تخفیف‌های مربوط به آنها شامل رقم شارژ شده که معادل 80 هزار تومان است می‌شود. به طور مثال دانش‌آموزان و دانشجویان با ارائه کارت‌های شناسایی دانش‌آموزی یا دانشجویی می‌توانند از تخفیف 50 درصدی مربوط به کارت 80 هزار تومانی بهره‌مند شوند که در نهایت رقم خریداری کارت برای آنها معادل 40 هزار تومان است.
 
به گفته قناعتی در صورت تمام شدن مبلغ شارژ شده افراد باید تا پایان مدت یکساله از اتمام تاریخ صدور کارت صبر کرده تا بتوانند کارت جدید خود را شارژ کنند.
 
وی همچنین در مورد قیمت‌های مربوط به کارت‌های مترو و اتوبوس خاطرنشان کرد: قیمت‌های درنظر گرفته شده برای کارت‌های مدت‌دار الکترونیک اتوبوس و مترو یک ساله و به مبلغ 80 هزار تومان درنظر گرفته شده است اما افراد متقاضی دریافت کارت تا سقف 120 هزار تومان می‌توانند از کارت استفاده کنند.
 
این عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر قرار است یک کارت یکپارچه دیگر به منظور استفاده همزمان از مترو و اتوبوس در سال جاری صادر و توزیع شود، گفت: این کارت یکپارچه که متقاضی می‌تواند به صورت همزمان از آن هم در مترو و هم در اتوبوس استفاده کند مبلغ 120 هزار تومان شارژ می‌شود، اما این افراد می‌توانند به میزان 150 هزار تومان از آن استفاده کنند.
 
قناعتی با تاکید بر اینکه قرار است صدور این کارت‌ها به صورت همزمان انجام شود، تصریح کرد: قرار بود بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای سال 93 این اقدام صدور گیرد اما به احتمال زیاد دوستان تا اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها صبر کرده‌اند اما به احتمال قوی و در نهایت این کارت‌ها تا ماه آینده صادرر و توزیع خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.