| کد خبر: 2972 |

پیشرفت ۶۵ درصدی متروی تهران پرند و فرودگاه امام خمینی(ره)

تین نیوز | مجری خط متروی تهران-پرند از پیشرفت 65 درصدی پروژه احداث متروی پرند و ادامه خط یک تا فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.
 
عباس گرامی با بیان اینکه کار ساخت متروی تهران-پرند در دو بخش ساختمانی و تجهیزات در دست اقدام است، گفت: تاکنون 65 درصد عملیات ساختمانی در این پروژه پیشرفت داشته است .

وی با بیان اینکه پروژه متروی تهران-پرند، پروژه ای دولتی است که تمامی هزینه کرد آن بر عهده دولت بوده و شهرداری تهران تنها مجری اجرا و ساخت آن است، گفت: در اولین برآوردها 520 میلیارد تومان برای ساخت این خط اختصاص یافت که تاکنون تنها 25درصد از این بودجه محقق شده است این در حالیست که با توجه به افزایش قیمت ها در سال گذشته براورد هزینه برای این پروژه 800 میلیارد تومان است.
 
وی با تاکید بر اینکه تاکنون تنها 25 درصد از بودجه اولیه این پروژه از سوی دولت پرداخت شده است، اظهارکرد: قرار بود طی 16ماه از آغاز پروژه این خط به بهره برداری برسد که با توجه به اینکه طی سال های گذشته دولت هزینه این پروژه را تامین نکرده، اکنون عملیات ساخت به کندی در حال انجام است.
 
مجری خط متروی تهران-پرند با اشاره به اینکه در سال دوم پول های جزئی برای این پروژه از سوی دولت دریافت کردیم، گفت: اکنون عملیات احداث این خط به کندی در حال انجام است. این در حالیست که چنانچه منابع مالی از سوی دولت تامین شود، طی 6 ماه عملیات ساختمانی این پروژه به اتمام خواهد رسید و با آغاز نصب تجهیزات در این خط، متروی پرند و  فرودگاه امام خمینی در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

گرامی ادامه داد: اکنون 22 ماه از آغاز پروژه متروی پرند و فرودگاه امام خمینی(ره) گذشته این در حالیست که با توجه به عدم تامین منابع از سوی دولت 6 ماه از برنامه عقب افتاده ایم.
 
وی به مکاتبات بسیارمسئولان شهری و مترو با رئیس جمهور و نهاد های زیر مجموعه اشاره کرد و گفت: این مکاتبات هنوز نتیجه ای نداشته و همچنان منابع مالی این خط تامین نشده است.
 
گرامی افزود: در اواخر دوران دولت دهم، محمود احمدی نژاد در بازدیدی از پروژه، 200 میلیارد تومان سهام فولاد خوزستان را به پروژه داد که از طریق سازمان خصوصی سازی این سهام فروخته شود و پول نقد آن هزینه کرد این خط شود این در حالسیت که اکنون به رغم فروخته شدن این سهم هنوز پول آن به مترو داده نشده و چنانچه این رقم تا خرداد ماه سال جاری پرداخت نشود، به خزانه دولت واریز خواهد شد.
 
مجری این پروژه در پایان خاطرنشان کرد: پروژه متروی تهران-پرند و فرودگاه امام ، پروژه ای 52 کیلومتری است که در صورت تامین اعتبار طی یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    اینگار عادت کرده ایم که بدون برنامه ریزی و آینده نگری کارها را با عجله و رفع تکلیف پیش ببریم لطفا از مسئولین مربوطه سوال بپرسید که مگر می شود مترو از کنار رباط کریم و و شهر صنعتی پرند و دانشگاه آزاد رباط کریم و دیگر مراکز جمعیتی مانند شهرک آبشناسان و شهرک اشکانیه بگذرد و با عدم پیش بینی یک ایستگاه مترو در رباط کریم بدون توجه به خواسته مردم رباط کریم و مراکز مذکور کار را با بی مسئولیتی تمام رفع و رجوع و جمع کرد. کدام منطق کارشناسی این را می گوید که به خواسته ۴۰۰ هزار جمعیت و افرادی که هر روزه به رباط کریم رفت و آمد می کنند بی توجهی کرد این در حالی است که این موضوع با هزینه کم بازده زیادی به همراه خواهد داشت و موجب رفع آلودگی هوا و افزایش رضایت مردمی که همه روزه بین رباط کریم و تهران در حال رفت و آمد هستند می شود این انتظار از دولت دکتر روحانی و شهرداری تهران است که به خواسته بحق مردم رباط کریم برای ایجاد یک ایستگاه مترو توجه نمایند. از شما نیز می خواهیم این خواسته را پوشش دهید این م وضوع نه نیاز به تغییر مسیر مترو پرند دارد و نه بودجه آنچنانی می خواهد تازه مردم رباط کریم حاضرند هرگونه همکاری را در مورد تامین بودجه انجام دهند.