| کد خبر: 18445 |

عضو هیات مدیره انجمن هوافضا در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ انتقال مهرآباد منطقی نیست / آیا فرودگام امام گنجایش همه پروازهای داخلی را دارد؟

تین نیوز| عضو هیات مدیره انجمن هوافضای ایران با اشاره به اینکه انتقال فرودگاه به طور کلی نیاز به بررسی کارشناسانه دارد، گفت: انتقال فرودگاه مهرآباد منطقی به نظر نمی رسد.

اصغر فرشباف در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه قطعا فرودگاه مهرآباد که در منطقه مسکونی قرار دارد به لحاظ سطح استانداردها در موارد فرودگاهی، حفظ محیط زیست و آلودگی صوتی باید از سطح بالایی از استاندارد برخوردار باشد، افزود: با درنظر گرفتن امکانات و متخصصان کشور در حوزه هوانوردی راه حل منطقی تر، سریع تر، آسان تر و با هزینه پایین تر این است که سطح استانداردهای بهره برداری از فرودگاه ها به خصوص فرودگاه مهرآباد افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری درباره انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام، تصریح کرد: این موضوع نیز نیاز به کار کارشناسی دارد و در حال حاضر بعید به نظر می رسد که فرودگاه بین المللی امام، قابلیت پذیرش کلیه پروازهای داخلی را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهم در این امر حجم زیاد پروازهای داخلی و بین المللی است، که حتما باید از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

فرشباف تامین حمل و نقل و دسترسی به شهر تهران را یکی دیگر از چالش های انتقال فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام دانست و افزود: فاصله زیاد فرودگاه امام از شهر تهران مشکلات زیادی را برای مسافران ایجاد خواهد کرد. برای مثال افرادی که می خواهند به اصفهان سفر کنند، باید حدود 2 ساعت زمان صرف رسیدن و گذراندن مراحل فرآیند فرودگاهی کنند، حال اینکه کل زمان پرواز از تهران به اصفهان حدود 30 تا 40 دقیقه می باشد.

عضو هیات مدیره انجمن هوافضای ایران اظهار کرد: با انتقال فرودگاه مهرآباد نیاز به طراحی های مسیرهای جدید پروازی را نیز باید در نظر گرفت.

این کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی درباره ساخت و سازهای اطراف فرودگاه مهرآباد تصریح کرد: برای ساخت و بهره برداری فرودگاه مهرآباد سال ها زمان و هزینه صرف شده و ساخت و سازها در اطراف فرودگاه باید طبق ضوابط فرودگاه مهرآباد و استانداردهای حاکم باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.