| کد خبر: 170293 |

◄ بودجه مورد نیاز برای رفع بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام تامین شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران از حمایت‌ مالی بیش‌ازپیش سازمان برنامه‌وبودجه برای رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران از حمایت‌ مالی بیش‌ازپیش سازمان برنامه‌وبودجه برای  رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام  خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، کیومرث کلانتری گفت: خوشبختانه با حمایت‌های مالی سازمان برنامه‌وبودجه از پروژه‌های محیط‌زیستی و اولویت دادن به آن‌ها، رفع بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام روبه‌پیشرفت است.

او در ادامه گفت: ۲۸ کانون آلاینده سبب ایجاد بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام واقع در اتوبان تهران- قم شناسایی شده‌اند.

کلانتری تشریح کرد: واحدهایی مانند کشتارگاه، دامداری، واحدهای پسماندسوز غیرمجاز، سایت زباله آرادکوه و پسماندهای شهری هستند همچنین رودخانه سالور به دلیل نداشتن آب و پر شدن از پساب بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند و پسماندهای آرادکوه نیز هنگامی‌که جهت باد عوض می‌شود در تولید بو اثرگذار هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه چهار کانون به‌طور کامل رفع آلایندگی شده است، گفت: تعدادی دیگر از واحدها به سمت ایجاد زیرساخت‌های کنترلی مانند تصفیه‌خانه و تجهیزات کاهش آلایندگی رفته‌اند.

کلانتری به تامین بودجه لازم از سازمان برنامه‌وبودجه اشاره کرد و گفت:  دیگر بهانه‌ای برای اینکه در آن منطقه فاضلاب خام تصفیه نشده داشته باشیم، وجود ندارد.

او در ادامه تاکید کرد: با بخش‌ها و واحدهایی که به دستورات محیط‌زیستی تمکین نکنند و فعالیت آلاینده خود را ادامه دهند، برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

کلانتری گفت: دامداری‌های منتقل‌شده از تهران در مجتمع دام‌گستر فشافویه متمرکزشده‌اند و باید به‌سرعت تصفیه‌خانه فاضلاب را راه‌اندازی و پساب‌ها و پسماندهای خود را مدیریت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.