| کد خبر: 16724 |

تصویب قوانین حمل‌بار در سطح تهران

تین نیوز | در گام اول که تکمیل اطلاعات است، به خوبی امور صورت گرفته است. جنس و حجم بار و مقاصد بار در سطح تهران شناسایی شده و گام دوم نیز در یک مدل کاملا منضبط با رعایت حقوق همه اصناف و با نگاه ارزش افزوده برای حمل بار طراحی شده است.
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهری با بیان اینکه به دنبال حذف هیچ یک از بخش‌های فعال جامعه نیستیم، گفت: پس از تصویب قوانین و دستورالعمل‌های حمل بار درون شهری، با کمک راهنمایی و رانندگی، نظارت و انضباط را در این حوزه برقرار می‌کنیم. با بیان اینکه ساماندهی بار و مسافر در سراسر تهران بر اساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی برای همه شهرداری‌ها لازم الاجراست، گفت: ما به دنبال حذف هیچ بخش فعالی نیستیم و با کمک اتحادیه‌ها، صنوف، سندیکاها و شرکت‌های خدمات بار درون شهری این کار را انجام خواهیم داد.
 
وی افزود: در گام اول که تکمیل اطلاعات است، به خوبی امور صورت گرفته است. جنس و حجم بار و مقاصد بار در سطح تهران شناسایی شده و گام دوم نیز در یک مدل کاملا منضبط با رعایت حقوق همه اصناف و با نگاه ارزش افزوده برای حمل بار طراحی شده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخش زیادی از انرژی ناوگان به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی در جابجایی از بین می‌رود، گفت: یک ساختار و نظام سازمان یافته برای حمل بارهای کوچک تا حمل بارهای کلان به صورت موردی شکل خواهد گرفت و سعی می‌کنیم بستر ارتباطی را شناسایی کنیم و از ظرفیت ناوگان استفاده بهینه داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات به دست آمده در این خصوص به میزانی هست که قابل اعتماد باشد، گفت: تصور من این است که تا نیمه دوم 93 بتوانیم به صورت میدانی و عملیاتی در این موضوع وارد عمل شویم.
 
وی افزود: بخشی از این کار که به ساماندهی ناوگان، ساماندهی بار و هماهنگی بین ذینفعان و بخش دیگری از کار که به دستورالعمل‌ها، ضوابط و مقررات حمل بار در شهر به خصوص بارهای حجیم و سنگین نیازمند کنترل و نظارت دقیق است هنوز انجام نشده است.
 
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه شهروندان در ساعات پایانی شب از جابجایی بار به خصوص مصالح ساختمانی گله‌مند هستند، گفت: امیدواریم با ضوابط و دستورالعمل‌ها که در شورای ترافیک، شورای عالی کشور، شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم نظام قابل قبولی را ایجاد کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه ضوابط و دستورالعمل‌های دقیقی تدوین خواهد شد، گفت: در جاده‌های بین شهری ساماندهی بار انجام می‌گیرد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها و وزارت راه بر این موضوع نظارت دارد، اما در درون شهر ساختارها کافی نیست و به همین دلیل شاهد این آشفتگی هستیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: در بخش قوانین و دستور العمل‌های حمل بار مطالعاتی را انجام دادیم و در حال طی کردن مراحل تصویب در مراجع قانونی هستیم.
 
بلافاصله پس از تصویب نیز اطلاع رسانی و زمان کافی برای آماده سازی ناوگان قرار خواهیم داد و پس از آن با کمک راهنمایی و رانندگی و قوانین وضع شده، نظارت و انضباط را در ناوگان حمل‌ونقل بار درون شهری استقرار خواهیم داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.