| کد خبر: 163013 |

◄ چهارشنبه سوری هوای امروز تهران را آلوده کرد + نمودار

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش آلودگی امروزهوای تهران به علت آتش‌بازی شب گذشته خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش آلودگی امروز هوای تهران به علت آتش‌بازی شب گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، لیلا نظری گفت: شب گذشته حجم بالای آتش‌بازی‌ و استفاده از مواد محترقه و دودزا در چهارشنبه‌سوری هم‌زمان شاخص کیفیت هوای تهران به مدت سه ساعت طی در شرایط ناسالم و بحرانی قرار داد.

او از شاخص کیفیت هوا در شب گذشته به این صورت آمارهایی ارائه داد که شاخص کیفیت هوای تهران از شرایط پاک با شاخص ۴۹ در ساعت ۲۰ به ناسالم برای تمامی اقشار جامعه با شاخص ۱۵۶ در ساعت ۲۳ رسید البته بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در مناطقی از شهر به بالای ۲۰۰ و یا نزدیک به آن نیز رسید که نشانگر شرایط بسیار ناسالم بود.

نظری درباره شرایط امروز آلودگی هوای تهران گفت: در حال حاضر آلاینده شاخص شهر تهران ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است اما افزایش غلظت‌ در سایر آلاینده‌ها ازجمله گوگرد دی‌اکسید و کربن منو کسید نیز مشاهده می‌شود.

چهارشنبه سوری
عکس هوایی از چهارشنبه سوری در تهران

به گزارش خبر آنلاین، او در ادامه گفت: کیفیت هوای تهران طی ساعات ۱۸، ۱۹، و ۲۰ عصر دیروز (۲۲ اسفند) با شاخص میانگین به ترتیب ۴۴، ۴۰، و ۴۹ در شرایط پاک قرار داشت اما هم‌زمان با آتش‌بازی‌ها و تأثیر مواد محترقه بر هوای تهران شاخص میانگین کیفیت هوا به‌تدریج افزایش یافت و تا ساعت ۲۳ شب به عدد ۱۵۶ و شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه رسید.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره مدت تأثیر آتش‌بازی‌ها در شب گذشته گفت:  روند افزایش شاخص آلایندگی تا ساعت ۵ صبح امروز ادامه داشت تا جایی که شاخص میانگین کیفیت هوای تهران در این ساعت به عدد ۱۷۶ رسید.

او در ادامه گفت: پس از سپری شدن بامداد امروز باوجود کاهش شاخص کیفیت هوا در پایتخت اما همچنان با شاخص ۱۴۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

18-3-14-11263057653932

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.