| کد خبر: 157021 |

◄ سنجش میزان آلایندگی مخازن بنزین با «کهاب»

کیومرث کلانتری ، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران: موضوع توسعه حمل‌ونقل ریلی شهری، اجرای طرح کهاب، نصب فیلتر و تعویض کاتالیست وسایل حمل‌ونقل عمومی شهری و اطلاع‌رسانی به شهروندان در مورد بنزین در راستای کاهش آلودگی هوا موردبررسی قرار گرفت.

تین نیوز

کیومرث کلانتری ، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران گفت: موضوع توسعه حمل‌ونقل ریلی شهری، اجرای طرح کهاب، نصب فیلتر و تعویض کاتالیست وسایل حمل‌ونقل عمومی شهری و اطلاع‌رسانی به شهروندان در مورد بنزین در راستای کاهش آلودگی هوا موردبررسی قرار گرفت.

کیومرث کلانتری در چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی گفت: در این جلسه موضوع توسعه حمل‌ونقل ریلی و همچنین قطارهای شهری مطرح و مقرر شد با توجه به اینکه در فصل پیش‌بینی بودجه قرار داریم مکاتباتی با دستگاه‌های برنامه‌ریزی در این راستا انجام شود.

او در ادامه گفت: برابر قانون باید سالانه پنج درصد  به حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری توسط بخش حمل‌ونقل عمومی افزایش پیدا کند و به ۷۵ درصد برسد اما متأسفانه در حال حاضر این امر محقق نشده و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران نیز فرسوده است. لذا باید اقدامات در راستای افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی در مسافرت‌های درون‌شهری شهروندان محقق شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح «کهاب» اشاره کرد و گفت: در این طرح نازل‌ها، تانکرها و مخازن موردبررسی قرار می‌گیرند تا از میزان آلایندگی آن‌ها و بخارات ناشی از آن کاسته شود. در حال حاضر در تهران در دو مخزن عمده این کار انجام‌شده است و  مقرر شد این کار برای سایر مخازن و نازل‌ها به‌طور کامل انجام شود.

کلانتری در خصوص تأمین منابع مالی تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده گفت: در جلسه گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوا در خصوص منابع مالی این اقدام صحبت شد که با اختصاص ۲۰ درصد از عوارض آلایندگی که توسط شهرداری‌ها دریافت می‌شود موافقت شد تا بهانه‌ای برای عدم انجام این کار وجود نداشته باشد. لذا شهرداری‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان این کار را انجام دهند.

وی تأکید کرد: تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده قانون است. منابع مالی آن نیز پیش‌بینی‌شده است. لذا شهرداری باید در این خصوص اقدام لازم را انجام دهد. ضمناً رانندگان تاکسی وظیفه‌ای برای این کار ندارند و این کار باید توسط شهرداری انجام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.