| کد خبر: 155266 |

جزئیات احداث بزرگراه چرمشهر به پردیس و بزرگراه در محدوده پارک جنگلی سرخه‌حصار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: موضوع احداث بزرگراه در محدوده پارک جنگلی سرخه حصار از سوی راه و شهرسازی استان تهران منتفی است ولی در حال حاضر به دنبال بررسی مسیر اتصال چرمشهر به پردیس هستیم.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: موضوع احداث بزرگراه در محدوده پارک جنگلی سرخه حصار از سوی راه و شهرسازی استان تهران منتفی است ولی در حال حاضر به دنبال بررسی مسیر اتصال چرمشهر به پردیس هستیم.

نادر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: چند پروژه در شرق تهران تعریف شده است و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تکمیل حلقه‌های بزرگراهی دور تهران است که این حلقه‌ها و رینگ‌ها باید به سرعت تکمیل شود.

محمدزاده اضافه کرد: کریدور چرمشهر به پردیس تعریف شده است و تفاهم اولیه برای مشارکت اتفاق افتاده است و مسیر آزاد سازی آن مناسب‌تر از آزادراهی بود که قرار بود از پارک سرخه حصار گذر کند ولی هنوز در این خصوص به جمع بندی صد درصدی نرسیده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: فعلا احداث پروژه‌ بزرگراهی در محدوده سرخه حصار منتفی است.

بسته شدن مسیرهای جعل سند در اراضی ملی استان تهران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده در استان تهران آزادسازی شده است که از ارزش ریالی فوق العاده بالایی برخوردار است.

نادر محمدزاده درباره وضعیت پرونده‌های زمین خواری استان تهران گفت: استان تهران همواره به دلیل ویژگی‌های شهری مورد توجه زمین خواران است و هجمه به اراضی ملی آن بسیار زیاد است.

محمدزاده با اشاره به این که در حال حاضر با پدیده زمین خواری در سطح کلان در استان تهران مواجه نیستیم افزود: عمده پرونده‌هایی که در حال پیگیری آن هستیم مربوط به اراضی است که در گذشته تصرف شده‌اند، در این میان برخی پرونده‌ها پیچیدگی‌های زیادی در سیستم قضایی پیدا کرده‌اند.

وی با اعلام برگزاری جلسات هفتگی در استان تهران با همکاری سیستم قضایی در قالب یک شورای خاص اقتصادی خاطر نشان کرد: در این جلسات به پرونده‌های مختلف در این زمینه با جزئیات رسیدگی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران یکی دیگر از موارد پیگیری شده این ارگان را برخورد با جعل عنوان کرد و اظهار کرد: حجم زیادی از پرونده‌ها مربوط به زمین خواری مربوط به جعل است که از آن جمله می‌توان جعل وکالت‌نامه و برگه‌های آرای دولتی را نام برد که به شدت این موارد را از طریق سیستم قضایی پی گیری می کنیم.

محمدزاده در خصوص شرایط جلوگیری از تکرار این مسائل گفت: روش‌هایی برای جلوگیری از این گونه فعالیت‌ها انجام شده که مسیر جعل را کاملا بسته است، مثلا زمانی که حکمی از سیستمی اداری به عنوان یک مستند صادر می‌شود روش‌هایی برای بررسی صحت و سقم آن با مرجع وجود دارد. همچنین احکامی برای ابطال صورت گرفته است که برخی با تامل بیشتری اجرا می‌شود؛ مثلا برای جعلی که ١٥ سال پیش صورت گرفته و اکنون با فردی طرف هستیم که هیچ نقشی در این موضوع نداشته است دولت به سعه صدر بیشتری برخورد می‌کند و تلاش می‌شود که به این افراد خسارت حداقلی برسد.

محمدزاده با بیان اینکه در حوزه جعل ارزش ریالی به بیش از ٥ هزار میلیارد تومان است در برآورد میزان زمین‌های رفع تصرف شده در سال‌های اخیر اظهار داشت: مجموع زمین‌هایی که راه و شهرسازی استان تهران و منابع طبیعی آزاد کرده است به ١٥٠٠ هکتار می‌رسد که ارزش ریالی فوق العاده بالایی دارد.


 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.