| کد خبر: 151731 |

ابراهیمی مطرح کرد:

نگاه درآمدی شهرداری به اجرای طرح ترافیک

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از نگاه درآمدی شهرداری به طرح ترافیک، اخذ عوارض از بنزین را راهکاری موثر برای تامین منابع پایدار در جهت کنترل آلایندگی هوای تهران دانست.

تین نیوز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از نگاه درآمدی شهرداری به طرح ترافیک، اخذ عوارض از بنزین را راهکاری موثر برای تامین منابع پایدار در جهت کنترل آلایندگی هوای تهران دانست.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در رابطه با پیشنهاد رییس کمیسیون عمران حمل ونقل شورای شهر پایتخت مبنی بر اخذ عوارض بنزین برای مهار آلودگی هوای تهران ، گفت: واقعیت آن است که برای حل معضل آلایندگی هوای تهران مشکل کمبود منابع وجود داشته و باید منابع درآمدی پایدار تعریف شود و این پیشنهاد منطقی است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در هدفمندی یارانه ها قیمت بنزین را افزایش دادیم و یکی از تصورات این بود که افزایش قیمت بنزین مصرف بهینه را به دنبال دارد در حالی که چون قیمت سایر حامل های انرژی گران شده و چندین سال بوده که قیمت بنزین ثابت است همچنان مردم ترجیح می دهند با ماشین های شخصی در سطح شهر تردد کنند البته هر چند قیمت بنزین در ایران در مقایسه با سایر کشورها ارزان تر است اما از سویی درآمد جامعه پایین است بنابراین اگر از محل اخذ عوارض بنزین بتوان برای کنترل آلایندگی هوا یک منبع درآمد پایدار ایجاد کرد اقدامی بسیار مطلوب و مناسب است.

سیاست شهرداری در کنترل آلایندگی هوای تهران منطقی نبوده است

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری در کنترل آلایندگی هوای تهران منطقی نبوده است، تصریح کرد: طرح ترافیک به منظور کاهش تردد در مرکز شهر و به تبع آن کاهش آلایندگی هوای پایتخت اعمال شد اما متاسفانه نگاه شهرداری به این طرح صرفا درآمدزایی بوده بنابراین تردد خودرو در مرکز شهر هیچ تفاوتی با نقاط دیگر پایتخت ندارد و در نتیجه چنین طرح هایی هیچ تاثیری در کاهش تردد خودروها و آلایندگی هوا ندارد.

نگاه درآمدی شهرداری تهران به طرح ترافیک اقدامی نادرست و مغایر اهداف طرح است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه نگاه درآمدی شهرداری تهران به طرح ترافیک اقدامی نادرست و مغایر اهداف طرح است، ادامه داد: اینکه محدودیت تردد در چنین طرح هایی با پرداخت پول و جریمه از بین برود نشانه سوء مدیریت در اجرای چنین طرح هایی بوده و به هیچ وجه کارایی لازم را نخواهد داشت؛ باید در مورد قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین تجدیدنظر کرد که شاهد تردد بالای خودرو در پایتخت نباشیم.

انتقاد از عدم توسعه حمل ونقل عمومی در پایتخت

ابراهیمی با انتقاد از عدم توسعه حمل ونقل عمومی در پایتخت، تصریح کرد: گسترش حمل ونقل عمومی در تهران راهکاری مناسب برای کنترل و کاهش آلایندگی هوای پایتخت است اما متاسفانه نسبت به این مهم بی توجهی شده و حمل ونقل عمومی به تعداد کافی وجود ندارد که با کاهش استفاده از خودروهای شخصی مواجه شویم.

نماینده مردم شازند در مجلس دهم، یادآور شد: از محل عوارض بنزین به صورت مستقیم می توان یک منبع مشخص برای کنترل آلایندگی هوا در نظر گرفت البته در کنار این باید توسعه حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در دستور کار متولیان قرار گیرد.

طرح زوج و فرد هزینه های اضافی زیادی را به مردم تحمیل کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح زوج و فرد هزینه های اضافی زیادی را به مردم تحمیل کرده است، گفت: اغلب افراد دو تا ماشین با دو پلاک خریداری کرده و در واقع محدودیت در ترافیک به هیچ وجه کارایی نداشته است؛ نیاز است به گونه ای گام برداشت که استفاده از ماشین های شخصی قابل توجیه نباشد و نسبت به کاهش استفاده هزینه از حمل ونقل عمومی اقدام کرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.